קבלן רשום 131

תוכן עניינים

קבלן רשום 131

חוק רישום קבלנים משנת 1969 מגדיר באופן חוקי וברור אילו בעלי מקצוע רשאים לבצע עבודות בנאיות מסוגים שונים, כאשר קיים על בעלי מקצוע אלו פיקוח עקבי מטעם המדינה בכדי למנוע הפרת תקנות הקבועות בחוק. על אף החיוניות של חוק זה לצורך הענקת ביטחון לדיירים המאיישים את המבנים, החוק איננו מסדיר באופן אבסולוטי את נושא הרישום של קבלני שיפוצים בענף הבנייה.

במאמר זה נעסוק בנושא של רישיון קבלן שיפוצים, המוכר גם בתיאור קבלן רשום 131, ביתרונות של קבלת רישיון מסוג זה, הליך קבלת הרישיון והדרך לייעול הליכי הרישום הבירוקרטיים עבור קבלני שיפוצים המעוניינים לקבל הכרה רשמית לעיסוקם.

מהו קבלן רשום 131?

כאמור, קבלן רשום 131 הינו למעשה קבלן בנייה העוסק בתחום השיפוצים. איש מקצוע מסוג זה מתמחה במגוון עבודות בתוך ומחוץ למבנה, כאשר הליך עבודתו נשען בעיקרו על ביצוע תיקונים ושדרוגים של אלמנטים קיימים במבנה כמו הוספת קירות מגבס, תיקון והחלפת ריצוף במבנה, החלפת מערכת אינסטלציה קיימת, צביעה וסיוד של חדרים במבנה וכו'.

בכדי שעבודתו של קבלן השיפוצים תימצא תחת פיקוחה של המדינה, עליו לעמוד בתקן 131 המוגדר בחוק הכולל רישום בירוקרטי אצל רשם הקבלנים הממונה מטעם משרד הבינוי והשיכון, ובכך קבלת רישיון קבלן שיפוצים מוסמך.

קבלן רשום 131

האם קיימת חובת רישום לכל לקבלני השיפוצים?

עבודות שיפוצים במבנים אינן מחייבות את בעלי המקצוע להחזיק ברישיון רשמי לכך, ולכן כיום ניתן למצוא מגוון שיפוצניקים המבצעים עבודות ופרויקטים שונים ברחבי הארץ מבלי ששמם מופיע בפנקס הקבלנים. למרות שהם אינם עוברים על החוק, המדינה פועלת ללא לאות להסדרת עניין זה בכדי שגם קבלני השיפוצים יחויבו לעבוד תחת פיקוח ממשלתי, וכך יבטיחו כי עבודתם תעשה באופן האיכותי והמקצועי ביותר.

מהם היתרונות של קבלן רשום 131?

על אף חוסר חובת הרישום, קיימים יתרונות רבים עבור אנשי מקצוע הבוחרים להתחיל עם הליך רישום של קבלן רשום 131. כיוון שבמעמד זה הקבלן נמצא תחת פיקוח של רשם הקבלנים הממשלתי, הוא מקבל באופן מידי את האסמכתא לכך שהוא קבלן שיפוצים מקצועי, מיומן ואיכותי כיוון שהוא עמד בהצלחה בתנאים שהמדינה הציבה לו – דבר המעניק לו יתרון מובהק על פני קבלני שיפוצים אחרים שאינם מחזיקים ברישיון של קבלן מורשה.

בנוסף, רק קבלן רשום 131 רשאי לגשת לביצוע עבודות בנייה הכוללות תוספות בנייה או עבודות בתחום השיפוץ עבור משרדים ממשלתיים, עבודות שיאפשרו לו למנף את הצלחתו הכלכלית והמוניטין המקצועי שלו.

כיצד ניתן להפוך להיות קבלן רשום 131?

בכדי שקבלן שיפוצים יקבל את האפשרות לרישיון קבלן מורשה בתחום השיפוצים, עליו להגיש טפסי רישום לרשם הקבלנים הכוללים אישורים להכשרתו המקצועית וצבירת הניסיון המעשי. אישורים אלו כוללים תעודת סיום ממוסד השכלה להנדסאים, נוסף על מסמכים המעידים כי הקבלן צבר את הניסיון המעשי שלו במשך חמש שנים רצופות. נוסף לכך, על הקבלן לעבור מבחני הכשרה ייעודיים בכדי לקבל רישיון 131.

כיצד לייעל את הליכי הרישום עבור קבלן שיפוצים?

כמו כל הליך בירוקרטי אחר, גם תהליך רישום קבל ורשום 131 כרוך באינספור שלבים ומסמכים שונים העשויים לפגוע בעבודתו השוטפת של בעל המקצוע המעוניין לקבל רישיון לעיסוקו. משום כך מומלץ לייעל את הליכי הבקשה באמצעות חברה מקצועית המתמחה ברישום קבלנים אצל רשם הקבלנים שתעניק לקבלן ייצוג מקצועי, איכותי ויעיל עד לקבלת הרישיון המיוחל שיאפשר לו לעסוק בעבודתו באופן רשמי ולמנף את הצלחת חברתו בהתאם.

מלבד קבלן רשום 131, ישנם סוגים שונים של קבלנים בתחומים רבים, בין אם מדברים על תחום הבניין, השיפוצים, אינסטלציה, חשמל, גז ועוד. בעוד שכל קבלן מציע סוגי עבודות וכישורים שונים, הקבלנים הרשומים מסווגים בפנקס הקבלנים הישראלי לפי אותם כישורים שלהם, השכלה, שנות ניסיון וידע בתחומם.

כאשר מדברים על קבלן רשום 131, למעשה מתכוונים לקבלן שיפוצים. אבל מה זה אומר? במילים פשוטות, כל קבלן פועל בתחומים אחרים ומבצע עבודות שונות, כאשר קבלנים בסיווג 131 הם קבלנים אשר אמונים על עבודות שיפוצים בלבד. בעוד שהשיפוצים האלו יכולים להתבצע בתחומים שונים (לרבות גז, חשמל ואינסטלציה), הקבלן בד"כ יצטרך להעסיק קבלני משנה. למשל, קבלן ביוב, קבלן עבודות חשמל וכולי.

האם קבלן רשום 131 יכול לבצע את כל סוגי עבודות השיפוצים?מלבד קבלן רשום 131, ישנם סוגים שונים של קבלנים בתחומים רבים, בין אם מדברים על תחום הבניין, השיפוצים, אינסטלציה, חשמל, גז ועוד. בעוד שכל קבלן מציע סוגי עבודות וכישורים שונים

לחלוטין לא, קבלנים רשומים 131 רשאים לבצע עבודות שיפוץ בהתאם לקריטריונים שונים הנקבעים בחוק. קבלן שיפוצים הוא אדם שעבר הכשרה בענף הבנייה ומתמחה בעבודות שיפוצים בתחומים שונים, לרבות תשתיות ביתיות ומסחריות. על קבלן השיפוצים להיות מיומן בכל היבט של תהליך הבנייה. לפיכך, עבודתו כוללת חיווט חשמל, אינסטלציה, אפילו נגרות ועוד. הקבלן גם צריך להיות מיומן להעריך כמה זמן יידרש לפרויקט, לעמוד באותם יעדים שהוא מציב ובתקציב הנדרש ע"י לקוחותיו. בתוך כך, קבלן רישום 131 מסווג בתור קבלן רשום שיכול לעבוד בהיקפים שונים של תקציבי שיפוץ ותחומים.

במילים פשוטות, קבלן רשום 131 יכול לבצע עבודות שיפוצים בהיקפים של חצי מיליון ש"ח במקרים מסוימים, בעוד שקבלנים אחרים עשויים להיות רשאים לבצע שיפוצים בתקציבים נמוכים מכך. הכול תלוי בשנות הניסיון שיש לקבלן, בהתאם להשכלתו, רמות המומחיות שלו בתחומים שונים ועוד. כפועל יוצא מכך, במהלך השנים קבלנים שמסווגים כקבלני 131 צוברים עוד ועוד ניסיון, מה שאומר שהם רשאים לבצע עבודות בהיקפים גדולים יותר עם הזמן.

קבלני 131 מספקים ייעוץ בנייה והוצאה לפועל של תהליכיםכאשר מדברים על קבלן רשום 131, למעשה מתכוונים לקבלן שיפוצים. אבל מה זה אומר? במילים פשוטות, כל קבלן פועל בתחומים אחרים ומבצע עבודות שונות, כאשר קבלנים בסיווג 131 הם קבלנים אשר אמונים על עבודות שיפוצים בלבד.

בסופו של דבר, תפקידו של קבלן שיפוצים הוא לעזור ללקוחות לשפר את איכות חללי המגורים שלהם. קבלני 131 עושים זאת על ידי ייעוץ כיצד לעצב מחדש את החלל, ביצוע הערכות עבור החומרים הדרושים, ולאחר מכן פיקוח על תהליך הבנייה, פיקוח על התנהלות מקצועית בין אנשי מקצוע ועוד. בהתאם לרמת הניסיון והמומחיות, היקף העבודה של קבלן שיפוצים יכול לכלול כל דבר, החל מתיקונים קלים, כגון תיקון חלונות או דלתות שבורים, וכלה בפרויקטים גדולים כמו הסרת קירות והוספת חדרים חדשים.

במקביל להימצאותו של קבלן 131, בחלק מהפרויקטים יש גם צורך במנהל עבודה, שהוא אדם המנהל או מפקח על פעילות, במיוחד הפרויקטים של בנייה. המנהלים אחראים על הבטיחות והאיכות של אתר שיפוצים, כאשר הם גם מבטיחים שכל העבודה נעשית על פי התוכנית של המהנדס.

האם קבלן 131 הוא הנדסאי בניין?האם קבלן רשום 131 יכול לבצע את כל סוגי עבודות השיפוצים? לחלוטין לא, קבלנים רשומים 131 רשאים לבצע עבודות שיפוץ בהתאם לקריטריונים שונים הנקבעים בחוק.

כחלק מתנאי הסף לקבלת אישור רישום לקבלן 131, הקבלן צריך להחזיק בהשכלה של לימודים הנדסאים. ככלל, מהנדסי בניין אחראים על מערכות המכאניות, החשמל והאינסטלציה של בניין. הם מוודאים שהמערכות הללו מתפקדות במיטבן ושהן בטוחות עבור האנשים שעובדים בהן. הם גם צריכים לוודא שמערכות אלו עומדות בכל התקנות המקומיות והארציות. במהלך שיפוצים, במקרים רבים צריך להתקין מחדש תשתיות או להסירן ולהתקינן מחדש, מה שאומר שקבלן שיפוצים בסיווג 131 יצטרך להפגין את הכישורים הנרשים לעבודות אלו.

אם אבלן מסוים מעוניין להירשם בתור קבלן רשום 131 ואין לו את ההשכלה הנדרשת כחלק מתנאי הסף, ניתן לעבור מסלול הכשרה ולהיבחן עליו. לאחר רכישת ההשכלה הרלוונטית, הקבלן יוכל להירשם בתור קבלן רשום 131 בפנקס הקבלנים הישראלי.

העסקת מהנדס לצורך רישום קבלן 131אם אבלן מסוים מעוניין להירשם בתור קבלן רשום 131 ואין לו את ההשכלה הנדרשת כחלק מתנאי הסף, ניתן לעבור מסלול הכשרה ולהיבחן עליו.

במקרים בהם אנשי מקצוע מעוניינים להירשם בתור קבלנים רשומים, אבל אין להם את ההשכלה ההנדסאית הנדרשת, יש לכך פתרון. אותם אנשי מקצוע יכולים להעסיק מהנדס או הנדסאי, מה שיאפשר להגיש בקשה לרישום קבלן 131.

יש לציין, כי ההנדסאי חייב להיות מועסק אך ורק ע"י אותו קבלן שמגיש בקשת רישום, בעוד שהרישום יהיה תקף כל עוד ההנדסאי יהיה מועסק ע"י אותו קבלן. באופן זה, גם קבלנים אשר אין להם השכלה הנדסאית יכולים להגיש בקשת רישום לקבלן רשום בסיווג 131.

טיפים למציאת קבלן שיפוצים איכותיבתור קבלן רשום 131 ואין לו את ההשכלה הנדרשת כחלק מתנאי הסף, ניתן לעבור מסלול הכשרה ולהיבחן עליו. לאחר רכישת ההשכלה הרלוונטית, הקבלן יוכל להירשם בתור קבלן רשום 131 בפנקס הקבלנים הישראלי.

לא קל למצוא קבלן איכותי. אתם רוצים לוודא שאתם שוכרים מישהו שיטפל בביתכם ולא רק יגבה מכם כסף. בשל כך, ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם למצוא את הקבלן המתאים לפרויקט שלכם. קודם כל, בדקו את הרישיון שלהם – אם יש להם רישיון, זה אומר שהם רשומים כחוק ועמדו בדרישות מסוימות.

שנית, בקשו אסמכתא – דברו עם אנשים שהעסיקו אותם קודם ושאלו על הניסיון שלהם עם הקבלן שאתם שוקלים לשכור. לבסוף, תמיד יהיה כדאי וחשוב לבדוק ביקורות – עיינו בביקורות באתרים כדי לראות מה לקוחות אחרים חושבים על העבודה של הקבלן. ולא פחות חשוב, בקשו הצעת מחיר כתובה.

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!