קורס קבלן רשום והרווח שהוא מפיק

תוכן עניינים

יותר ויותר קבלנים, כאלו שהם טריים ועוסקים רק שנים בודדות בתחום, לצד קבלנים עם קילומטראז' וותק רב, מקפידים לעבור כיום קורס קבלן רשום. מה מביא את אותם קבלנים, בגיל לא פשוט, בו לפעמים "שריר הלמידה" כבר נתפס, להתחיל לחבוש מחדש את ספסל הלימודים? יובל סגל, המלווה קבלנים בתהליך הרישום בפנקס הקבלנים ומייעץ בכל הנוגע להכוונה ללימודי קורס קבלנים, מספר ופורט את היתרונות.

למה צריך בכלל קורס קבלנים?

מעטים הם העבודות שמצד אחד כל כך סבוכות, מורכבות, עתירות בדקויות ובפרטים ומצד שני, אי עמידה בדיוק מוחלט בדרישות ולו הזעירות ביותר,  כרוכה בסכנת חיים ממשית. תחום הבניה הוא אחד מאלו והקבלן, צריך להתמודד עם בנית בנין, על כלל החישובים ההנדסיים, הדיוק בחומרים, התכנון וקריאת המצבים, כדי שהבניין יעמוד על כנו בצורה מדויקת. טעות אחת, למשל בחיזוקי היציקה וכד' – עלולה להיות קריטית.

נדמה זאת למקצוע הרפואה. גם שם פרט לא נכון, מינון לא נכון, או גישה לפעולה שאינה מדויקת, עלולה להיות קטלנית. אלא שבניגוד לרופאים הלומדים מספר רב של שנים, חלק מהקבלנים למדו "מהחיים" ומהשטח ולא בהכרח בצורה מסודרת. גם אלו שפועלים בתחום כבר שנים רבות וניסיונם רב, תמיד יתקלו בדברים חדשים. סוגי מבנים אחרים, תוכניות מורכבות אחרות, חומרים אחרים שנכנסו לשימוש ועוד ועוד. אין מבנה, או פרויקט הדומה לקודמו ותמיד נדרשת התעדכנות והתחדשות ולימוד נוסף.

יתרונות קורס קבלן רשום

משכך, מי שעושה קורס קבלן רשום, בעצם מעשיר ומרחיב את ידיעותיו בתחום, לומד דברים חדשים ומתעדכן, שומר על כשירות ובעיקר ממשיך להתמקצע. אם נחזור לרופאים, הרי שגם הם מידי פעם יוצאים להשתלמות, למרות ההשקעה שלהם בלמידה הראשונית. קבלן, הרוצה להפוך למוביל- ממשיך ללמוד חומרים מקצועיים, אותם הוא מיישם בבניה העתידית, כך שהרווח שלו כפול: סטנדרט הבניה שלו עולה וכן הוא מקבל כלים רבים היכולים לעזור לו בשטח ולעיתים גם לחסוך עבורו כסף רב.

יתרון בולט וחשוב לא פחות, טמון בהכרה של המסיימים למעשה את קורס קבלן רשום אל מול רשם הקבלנים. רשם הקבלנים הוא הגוף המנהל את פנקס הקבלנים במשרד השיכון והוא המנפיק את תעודות הקבלן הרשום. מי שמוגדר כקבלן רשום, נהנה מהטבות רבות, שהמרכזית שבהן, היא היכולת להשתתף במכרזים ובעבודות רחבות היקף, בפרויקטים גדולים ובעבודות ממשלתיות ובכך בעצם מאפשר לעסק שלו לגדול ולהתפתח.

כדי שקבלן יהפוך לרשום, עליו להוכיח בין השאר ניסיון והשכלה וכן לעמוד בקריטריונים נוספים ומחמירים. עצם ההשתתפות בקורס קבלן רשום (גם אם אינך עדין קבלן רשום בפועל), מסייעת רבות בתהליך מול רשם הקבלנים ובהצלחת היתכנות הרישום. מכאן נובע, שקורס קבלן רשום יעיל גם בקרב קבלנים רשומים השומרים על כשירות עבודה וקונים לעצמם ידע מתקדם וגם בקרב קבלנים הרוצים להיכנס תחת כנפי ההגדרה של קבלן רשום.

מה כולל קורס קבלן רשום?

כאמור, עולם הבניה הוא עולם ומלואו והחומר בו עצום ורחב. יהיה זה יומרני לטעון שניתן ללמד לעומק מגוון רחב כל כך של נושאים, בפרק זמן קצר כל כך (בסה"כ, הקורס אינו לימודי הנדסה עוד לפני שהקבלן התחיל לעסוק בתחום ואורך שנים רבות. מדובר בקורס לאנשים עובדים, לתקופה קצרה, המותאמת לשילוב בין עבודה ללימודים). יחד עם זאת, הקורס מבקש להקנות כמה שיותר כלים, בהם יכול להיפגש הקבלן במהלך עבודתו.

לפיכך, הסילבוס של הקורס (שכמובן משתנה בין מכללה למכללה ובין תוכנית לימודים אחת לאחרת), כולל טעימה על המזלג משלל רחב מאוד של תהליכים ומיומנויות בבניה וסקירת חידושים. כך אפשר לעסוק גם בבניה בחומרים מתקדמים וגם ביציקות בטון. המטרה היא לתת מבט מגובה ובהסתכלות מקרו, כדי לאפשר ללומדים לגעת בתחומים רבים ומי שבוחר להתמקצע בנקודה ספציפית, יכול לעשות זאת בהמשך. יחד עם זאת, חשוב להדגיש, שעל אף הנאמר לעיל, חומרי הלימוד מקצועיים לחלוטין וברמה גבוהה מאוד ומועברים ע"י מיטב אנשי המקצוע בתחום.

יתרונות קורס קבלן רשום

חשוב לדעת, כי תכני קורס קבלן רשום, אינם עוסקים רק בהיבטי בניה, הנדסה וכדו' אלא מכילים גם עיסוק בעולמות משלימים, עימם נפגש קבלן הבניין לאורך חיי הפרויקט, משלב הגשת המכרז ועד שלב המפתח. בין השאר עוסק הקורס גם בדיני עבודה, מיסוי, שירות לקוחות, מערכים לוגיסטיים והזמנות, התמודדות מול בלת"מים, היכרות כלי בניה ומכונות ורכישת מיומנויות נוספות. בחלק מן המכללות אף נערכים השתלמויות חוץ באתרי בניה גדולים ומפגשי נטוורקינג בין קבלנים.

'קבלן רשום IL', הנה חברת ליווי וייעוץ לקבלנים, אל מול רשם הקבלנים ובהכוונה ללימודים במקצועות הבניה השונים. נשמח להדריך ולסייע לך בבחירת המסלול הטוב ביותר שיאפשר לך להתפתח ולצמוח.

לימודי קבלן רשום פורסים בפני האדם הבוחר ללמוד את התחום, תשתית רחבה של מאפיינים אשר הופכים אדם למקצוען בתחום הבנאות ומלמדים את כל רזי המקצוע של עולם הקבלנים הרשומים. עולם הבנייה הינו עולם אשר משתנה בקצב מהיר ונעשים בו שינויים רבים מעת לעת. כמו כן, כל פרויקט אשר ניצב בפני הקבלן הרשום שונה מקודמו הן בשל סוג הקרקע, המבנה העתיד להיבנות עליה, מפרטים שונים שהובטחו לרוכשים ועוד. לכן, הלימודים הללו כוללים בתוכם את כלל הנושאים הרלוונטיים לתחום. כאשר אדם ילמד את הנושאים בצורה מקצועית, הוא יסיים את הקורס בעודו מצויד בכלים רבים אשר יכשירו אותו באופן מיטבי.
יחד עם לימודי הבנייה עצמה, במקביל ילמד הקבלן העתידי נושאים משפטיים בעלי זיקה לתחום כגון דיני חוזים, עבור חוזים שונים שיבצע, הסדרת יחסים בין עובד למעביד וסוגיות משפטיות שונות הקשורות לתחום הבנייה.
כאשר אדם הופך לקבלן רשום ועוסק במקצוע הנוכחי, הוא עוסק במגוון תחומים החל מגביית כספים מלקוחות ועד לרכישת ציוד ומכשור בכדי לבצע את אותן עבודות. לכן תחום הלוגיסטיקה נלמד גם הוא בלימודי קבלן רשום. הלימודים מעבירים הכשרה בתחום זה ומכינים את הקבלן להתמודדות ממשית אל מול סיטואציות שונות ומורכבות.
יש לזכור כי את הלימודים המקצועיים ביותר לומדים באותן שנים בהם הקבלן למד הנדסה/ אדריכלות. לכן בלימודי קבלן רשום נוגעים בכל נושא אך לא בצורה רחבה כפי שאותם קבלנים למדו במהלך הלימודים האקדמאיים שלהם.
הלימודים עצמם נועדו בכדי לתת לאותו קבלן תמונה כוללת על התחום וכמובן בכדי להציף נושאים שונים עימם הולך להתמודד הקבלן הרשום תוך כדי עבודתו בתחום בכדי שיוכל להתמקצע בענף הבנייה.

לימודים אלו אינם מיועדים אך ורק לאנשים העתידים להפוך לקבלנים. גם אדם שכבר עוסק בתחום יכול לקחת חלק בלימודים אלו. תמיד יש תכנים נוספים שנוכל ללמוד ומן הסתם- לעולם לא נדע הכל. כמו כן, עניין הרענון חשוב מאוד עבור בעל מקצוע. חקיקות משתנות מעת לעת וקיימים חידושים כמו בכל מקצוע. ההבדל הוא, שבמקצוע הקבלנות חוסר ידיעה וחוסר מודעות בתחומים מסוימים מהווה סכנת חיים עבור אותם דיירים אשר שוהים במבנה.

אנשי המקצוע אשר מעבירים את החומר הנלמד בלימודי קבלן רשום הינם בעלי ניסיון רב ובעלי הבנה רחבה בתחום. משמע כי אותם מדריכים מעבירים את החומר לקבלן הרשום העתידי בצורה יעילה ומקצועית ביותר.
"אין חכם כבעל ניסיון" ולכן אותם מורים, עתירי ניסיון משמשים כבעלי מקצוע נהדרים מהם ניתן ללמוד. הם אלו שיציגו בפני התלמידים את הכלים הרלוונטיים ביותר להצלחה בעולם הבנאות.

לימודי קבלן רשום מתאימים הן לקבלנים שכעת הפכו לקבלנים רשומים או לחלופין לאדם הרשום כבר כקבלן אך סקרן ללמוד ולהרחיב את האופקים בתחום.

קורס קבלן רשום לימודי קבלן

מהם תנאי הקבלה עבור השתתפות בלימודי קבלן רשום?

  1. סיום 10 שנות לימוד. במידה ולקבלן אין 10 שנות לימוד מלאות, עליו לבצע מבחנים בנושאים שונים כגון; עברית, הבעה ומתמטיקה. נושאי המבחנים יהיו ברמה בסיסית הדומה לרמת הלימוד הנלמדת בית הספר.
  2. קבלת הפנייה מרשם הקבלנים עבור הלימודים.
  3. ניסיון מקצועי וותק של 5 שנים ומעלה בנושא ביצוע עבודות שיפוצים.
  4. השתתפות בראיון אישי אותו תבצע וועדת קבלה מיוחדת עבור הקבלה ללימודים.

 מהי עלות לימודי קבלן רשום?

עלות לימודי קבלן רשום משתנה ממכללה למכללה ולא קיים מחיר אחיד בעבור לימודים אלה. מוניטין המכללה, שמה, אנשי הצוות והמורים אשר מלמדים באותה מכללה משפיעים כמובן על מחיר לימודי קבלן רשום באותו המקום.

כיצד אדע לבחור את המקום הטוב ביותר עבורי ללימודי קבלן רשום?

    1. תחילה, באפשרותנו לקרוא על אותה מכללה שמעבירה את הלימודים עצמם ולקבל התרשמות ראשונית ממנועי החיפוש. עולם התוכן קיים בכף ידנו ולכן עלינו לנצלו למען מטרה טובה ולאפשר לו לתת לנו את המידע הנחוץ לנו.
    2. נוכל לבקש המלצות מאנשים שונים שעוסקים בתחום או שלמדו בעבר קורס שכזה ולשמוע את דעתם לעניין אותה מכללה בה למדו. בנוסף נשמע מהם עצות שונות לגבי הלימודים.
    3. לכל אדם לוח זמנים שונה ולכן אדם אשר מחפש מכללה עבור לימודיו עליו לדעת כי לימודים עורכים מס' חודשים ולפעמים גם שנים. שעות וזמני הלימודים צריכים להתאים ללו"ז שלנו. נניח אם אנחנו עובדים בבוקר נחפש לימודי ערב ולהפך.
    4. עלות- מחיר לימודי קבלן רשום משתנה ממכללה למכללה ולכן טרם ההחלטה על ביצוע הקורס, נוכל להשוות מחירים בין המכללות ולאחר מכן להחליט מה התקציב המתאים לנו ולפיו לבחור את מקום הלימודים.
    5. מי הם בעלי המקצוע המעבירים את הקורס? יש הבוחרים לדעת מלכתחילה מי הם בעלי המקצוע ומדריכי הקורס ועל פיהם הם בוחרים היכן ללמוד. קיים הגיון במעשיהם כיוון שכמו בכל תחום יש בעלי מקצוע טובים ומקצועיים יותר ויש כאלה שפחות. לכן יש שמעוניינים ללמוד מהטובים ביותר אשר מלמדים במקומות מסוימים. עניין התקציב נכנס להיבט זה ורוב המקומות אשר מעסיקים את בעלי המקצוע הטובים ביותר במדינה ידרשו מן הסתם עלות גבוהה יותר בעבור ההשתתפות בקורס.

אילו נושאים יילמדו בלימודי קבלן רשום?

לימודי קבלן רשום טומנים בחובם שלל של נושאים חשובים עבור הקבלן. להלן חלק מהנושאים אשר ילמדו בקורס. כל נושא כמובן יועבר על ידי בעל מקצוע שונה ורלוונטי לעניין:
מבוא למדידות, תקנות וחוקים שונים מעולם הבנאות, כללי בטיחות ואמצעי זהירות עליהם יש לשמור במהלך התקין של העבודה, עזרה ראשונה, תמחורים, תחשיבים, דרך נכונה לקריאת תוכניות בניין, כיצד נכון לארגן את אתר הבנייה באופן שיהיה מקום פעיל ויציב, ניהול עסקי, מדידות, חישובי כמויות, גמר בנייה ועוד. תחום הבנייה הינו רחב בהיקפו ולכן ישנם נושאים רבים ומגוונים שילמדו בקורס זה.
אין ספק שלימודי קבלן רשום יעשירו את הידע של כל קבלן, הן מתחיל והן וותיק בעת לימודיו.

מה מקנה תעודת גמר לימודי קבלן רשום?

בעת סיום הקורס כל קבלן יקבל תעודת גמר המעידה כי עבר את הקורס בהצלחה. הקורס נועד בעיקרו עבור הכשרה רישמית בעולם הקבלנות והידע אשר מקנה הקורס מהווה בסיס מעולה למטרת עבודה מקצועית ויעילה באתרי הבניה השונים והשתלבות הקבלן בעולם הקבלנים הרשומים.

ללמוד זוהי פעולה חיובית. כל אדם אשר רצה להתקדם בחייו, עליו ללמוד, להתחדש, לחדש את הידע שלו בתחומים שונים בהם הוא עוסק ולהיות ער לשינויים הפוקדים את הענף לו הוא שייך. ולכן, על אחת כמה וכמה קבלנים. אשר עוסקים בתחום כל כך שברירי. משפצים דירות מגורים ללקוחותיהם בהם שוהים היקרים להם מכל או מנגד אנשים הרוכשים משרדים במבנים מסחרים ומשקיעים את כל הונם בעבור אותו עסק. על הקבלן מוטלת אחריות רבה ורחבה לבנייה בטוחה ויציבה הן עבור הלקוחות והן עבור סביבה בטוחה לעובדים הנמצאים באתר.

לסיכום, כל אדם אשר יבחר ללמוד לימודי קבלן רשום יבחר במקום הלימודים אשר עונה על צרכיו. לימודים יכולים להיות תקופה מהנה במיוחד כאשר אתה לומד במקום טוב עבורך ומרחיב אופקים מידי שבוע.

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!