הוצאת רישיון קבלן כוח אדם

תוכן עניינים

הוצאת רישיון קבלן כוח אדםהוצאת רישיון קבלן ניתנת בשתי דרכים- דרך עצמאית בה יש להגיש את כלל המסמכים לרשם הקבלנים והדרך השנייה היא על ידי חברה מקצועית שתחסוך לנו זמן וכאב ראש. על הוצאת רישיון קבלן כוח אדם, נרחיב במאמר הבא. 

 

הוצאת רישיון קבלן כוח אדם– השלבים בדרך

  • בדיקת התאמה

השלב הראשון להוצאת רישיון קבלן כוח אדם הוא בדיקה התאמה. קבלן כוח אדם או קבלן שירות עם רישיון יגיש את הבקשה להוצאת רישיון קבלן כוח אדם. אדם זה חייב להיות עם ניסיון ניהולי או עסקי של שנה, עם שלוש שנות ניסיון בניהול כוח אדם ומחוסר הרשעות בעבירות בעלות קלון או עבירות שהופכות אותו ללא ראוי להיות קבלן שירות. 

  • צירוף מסמכים

בקשה להוצאת רישיון קבלן כוח אדם כוללת מסמכים רבים שיש לצרף. בין המסמכים הללו יהיו קורות החיים של הבעלים, אישורים על ניסיון ניהולי, התחייבות, תצהיר היעדר הרשעות, קנסות ותביעות אזרחיות ועוד. במידה והמנכ"ל הוא לא הבעלים, יש לצרף טפסים נוספים וכל אחד ימלא את הטפסים בנפרד. 

  • הגשת הבקשה

לאחר שכל המסמכים מולאו וצורפו לבקשה, יש להגיש את הבקשה להוצאת רישיון קבלן כוח אדם . את המסמכים ניתן להגיש באופן מקוון אונליין. 

  • ראיון ומבחן

לאחר שהוגשה הבקשה להוצאת רישיון קבלן כוח אדם, הועדה תבדוק את הבקשה ותזמן את מבקש הרישיון לריאיון אישי ולמבחן ידע בנושא דיני עבודה. 

  • בקשה להמצאת משרד

לאחר שהשלבים עברו בהצלחה, יהיה על מגיש הבקשה להגיש בקשה להמצאת משרד ולהגיש מסמכים שלא הוגשו ביניהם העתק מחוזה שכירות, תמונות המתארות תנאים של המשרד, נגישות לבעלי מוגבלויות ועוד. 

  • ערבות בנקאית

לבסוף, על מגיש הבקשה להפקיד ערבות בנקאית בהתאם לגובה הערבות הנדרשת. 

 

הוצאת רישיון קבלן כוח אדם– רשם הקבלנים

רשם הקבלנים הוא אחד האנשים החשובים באיגוד הקבלנים, שכן הוא בעל סמכות ואחריות חשובה. רשם הקבלנים למעשה אחראי על רישום הקבלנים ועל המעקב אחריהם. חלק מתפקידו של רשם הקבלנים הוא להעניש את הקבלנים במקרה הצורך והוא יכול לבטל רישום כלפי קבלנים מסוימים במקרה הצורך. כלומר, רשם הקבלנים הוא האחראי לרישום הקבלנים, להטלת עונשים, לסיווג ענפי קבלנים ולביטול רישום של קבלנים. 

בנוגע לסיווג הקבלנים, רשם הקבלנים אחראי על הסיווג בהתאם לעבודות ההנדסה והבניה בהם עוסקים הקבלנים. 

לרשם הקבלנים חשיבות רבה מאוד מאחר שאחראי על דברים רבים. רישום הקבלנים מאפשר לנהל פנקס בו מופיעים על הקבלנים הרשומים כולל הסיווג המקצועי והכספי שלהם. לרשם הקבלנים יש סמכות לתת לקבלנים רישיון דו שנתי. כמו כן, רשם הקבלנים מוודא כי הקבלנים ממלאים את ההוראות והתקנות הקבועים בחוק, הוא מוודא כי הקבלנים משלמים את החובות שלהם ומעדכן הכל בפנקס הקבלנים. 

רשם הקבלנים מסווג את הענפים בהם עוסקים הקבלנים לפי ענפים ראשיים וענפי משנה. עבודות בנייה כוללות בניית פנים, עבודות תשתית, מערכת המים, מערכת הביוב, עבודות גשרים ועוד. 

כלומר, רשם הקבלנים עושה סדר בכל הנוגע לרישום הקבלנים, לסיווג, להענשתם במקרה הצורך וכך מאפשר סדר באיגוד עצמו בין כל התפקידים בארגון. 

 

הוצאת רישיון קבלן כוח אדם- מהו קבלן רשוםהוצאת רישיון קבלן כוח אדם– מהו קבלן רשום?

קבלן רשום הוא למעשה קבלן מקצועי, שרכש את הידע והמקצועיות שלו ביושר. אז מהו קבלן רשום?

קבלן רשום הוא קבלן שנמצא בפנקס הקבלנים אשר מנוהל על ידי רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון. למעשה זוהי אסמכתא המעידה על כך שהקבלן מוכר על ידי הרשויות. על ידי כך ניתן להיות בטוחים שהקבלן בעל רישיון ושנוכל לקבל את האישורים הנדרשים על עבודתו. 

קבלן יכול להיות רשום בענפים שונים ובפנקס הקבלנים נוכל לקבל את כל המידע הרלוונטי לנו על הסמכתו של הקבלן. לדוגמא, קבלנים מסוימים מוסמכים לעבודות כביש ותשתיות ואילו אחרים מוסמכים לעבודות אינסטלציה ושיפוצים. בנוסף, כאשר הקבלן רשום ניתן לקבל מידע על הסיווג הקבלני שלו ועל העבודות שביצע בעבר. 

הוצאת רישיון קבלן כוח אדם– מהו סיווג קבלנים?

על פי החוק, הקבלנים מוגבלים בהיקף הפרויקטים שמותר להם לבצע. היקף הפרויקטים נקבע על פי רמת הסיווג של הקבלן. במידה שהתבצעה העלאת סיווג, הקבלן יוכל לבצע עבודות גדולות יותר. 

סיווג הקבלנים מחולק על פי אותיות, מספרים וקוד ענף- 

  • אותיות- הקבלנים הרשומים מתחלקים לענפים שונים שמסומנים באותיות א/ ב/ ג. ההבדל בין הקבוצות הללו יבוא לידי ביטוי בהיקף הפרויקטים המותרים לביצוע הקבלן שכן קבוצה א תהיה בעלת פרויקטים קטנים יותר וקבוצה ג גדולים יותר. החלוקה לקבוצות תלויה לענף בו אתם עוסקים ולא ניתן לעבור בין קבוצות. 
  • מספרים- קבוצת המספרים מתארת את ההיקף הכספי המקסימלי של הפרויקטים שמותר לקבלן לבצע או היקף במ"ר עבור קבלנים העוסקים בענף בנייה למגורים. כאן יהיו חמישה מספרים- מ1 ועד 5. ככל שהמספר גבוה יותר כך הקבלן יוכל לבצע עבודות בעלות גבוהה יותר. 
  • קוד הענף- לקוד הענף אין תפקיד מהותי והוא נועד בעיקר לנוחות וזיכרון. כל ענף מקבל קוד מספרי של שלוש ספרות, לדוגמא, קבלן שיפוצים ייקרא 131, קבלן פשוט 100 וכדומה. 

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!