קבלן עבודות חשמל רשום

תוכן עניינים

קבלן עבודות חשמל רשום

בין אם אתם צריכים להוציא רישיון קבלן עבודות חשמל רשום, או שמא אתם מתעניינים באופן כללי בתחום, חשוב לדעת שאנשי מקצוע אלה עוסקים בסוגי עבודות חשמל די מגוונות. במדריך הבא, נעבור על סוגי עבודות בהן עוסק קבלן עבודות חשמל רשום, נבין כיצד מוציאים את הרישיון לעסוק בתחום ועוד. 

זה לא סוד גדול שעבודות חשמל מצריכות התנהלות עם מגוון רחב מאוד של מרכיבים מסכני חיים. לכן, בכל מדינה מתוקנת יש קריטריונים אשר מגדירים במדויק מי רשאי ומי אינו רשאי לעסוק בתחומי עבודות החשמל. בסופו של דבר, עבודות החשמל השונות מחייבת לא רק מיומנויות גבוהות מאוד, אלא גם היכרות של תקנות בטיחות רלוונטיות למערכות ותשתיות החשמל הנפוצות בישראל. בתוך כך, קבלני עבודות חשמל רשומים יכולים לעסוק בתחומים הבאים:

  • תיקוני והתקנות חיווט: מדובר על חיווט חשמל ביתי ועד התקנה של מערכות חשמל מורכבות של תעשיות שונות.
  • תקשורת ותאורה: הכוונה היא להתקנת מערכות תאורה וציוד נוסף כמו מצלמות אבטחה או אזעקות מסוגים שונים, מערכות אינטרקום ועוד.
  • ענף הבנייה: קבלן עבודות חשמל רשום ייקח חלק משמעותי מאוד בבניית פרויקטים מכל הסוגים, לרבות בניית מגורים רוויה ומבנים מסחריים. 
  • מיזוג אוויר: חשמלאים רשומים יכולים לעבוד עם מערכות חימום ומיזוג מסוגים שונים, כולל מערכות של חימום תת רצפתי. 

מלבד התחומים שלעיל, קבלן חשמל רשום עשוי להיות אחראי גם על מכרזים ממשלתיים שונים. 

למה להירשם בפנקס קבלני החשמל?

בסופו של דבר, המטרה של שכירים ועצמאים כאחד היא – יצירת הכנסות גבוהות יותר. בשל כך, אנשי מקצוע רבים עובדים קשה ומתאמצים כדי להתקדם בתחומים שלהם. במקרה הזה של עבודות חשמל, אנשי מקצוע רשאים לפי החוק X הכנסות אשר נקבעות לפי הסיווג של אנשי המקצוע, קרי החשמלאים. 

בפועל, קבלני החשמל בישראל מסווגים ל-5 סוגים שונים, בעוד כי כל קבלן רשאי לפי החוק להרוויח הכנסות בגובה מוגדר. זאת, כשלעצמה, סיבה מעולה להירשם בפנקס הקבלנים בתחום עבודות החשמל. יש לכך בעיקר יתרונות, והאפשרות ההפוכה היא בעצם לעבוד בניגוד לחוק. וזה, כשלעצמו, סיבה אפילו יותר טובה להירשם ברשם הקבלנים. 

האם כל קבלן חשמל יכול לקחת מכרז ממשלתי? 

לא, לא כל קבלן יכול להתמנות להיות אחראי על מכרזים ממשלתיים. בפועל, אך ורק קבלנים רשומים בפנקס הקבלנים הישראלי רשאים לקבל מכרזים מהסוג הזה. כדי להירשם למכרזים ממשלתיים לעבודות חשמל, על הקבלן להשתייך לאחד מהענפים הבאים:

  1. ענף 160: על הקבלן להיות רשום בתור איש מקצוע אשר עוסק בעבודות חשמל הקשורות בתקשורת של מבנים. 
  2. ענף 270: חשמלאים רשומים בענף זה עוסקים במערכות של תאורה, קווי חשמל הכוללים צנרת וכבלים וכן תאורת כבישים ורחובות. 

ענפי העיסוק שלעיל הם ענפים אשר עוסקים בעיקר בעבודות חוץ, אם כי חלק מעבודות החשמל בתחומים אלו מתבצעות גם בחללי פנים. 

סיווג קבלני חשמל רשומים – מה צריך לדעת?

בעוד שישנן עבודות חשמל מסוגים רבים ושונים המצריכות כישורים משתנים, יש צורך למנות סוגי הסמכות שונות אשר מסווגות את סוגי הקבלנים והעבודות שהם רשאים לקחת בהן חלק. בתוך כך, זהו הסיווג לפי החוק:

  1. קבלן רשום מסוג 1: קבלנים אלו רשאים לבצע עבודות חשמל עד סכום של 1,627,000 ₪ בשנה. 
  2. קבלן חשמל סוג 2: קבלני חשמל אלו מורשים לבצע עבודות בהיקפים של עד 3,258,000 ₪ בשנה. 
  3. קבלנים רשומים סוג 3: היקף העבודות המקסימלי שקבלנים אלו יכולים לקחת על עצמם הוא 6,513,000 ₪. 
  4. קלן רשום לעבודות חשמל סוג 4: קבלנים בסיווג 4 יכולים לקחת פרויקטים עד 13,029,000 ש"ח בשנה.
  5. קבלנים סוג 5: קבלנים אלו אינם מוגבלים בהיקף עבודותיהם. 

יש לציין, קבלנים שאינם רשומים לא יכולים לבצע עבודות בסך גבוה מ-47,255 ₪. זו כשלעצמה, סיבה מספיק טובה כדי להירשם בפנקס הקבלים באופן רשמי. כמו כן, נזכיר כי קבלנים לא רשומים אינם יכולים להירשם למכרזים ממשלתיים, ביטחוניים וכולי. 

איך נרשמים בפנקס קבלני החשמל?

אם הגעתם להחלטה שאתם מעוניינים להירשם בפנקס קבלני החשמל, יש לקחת בחשבון את הקריטריונים שאתם צריכים לעמוד בהם. בתוך כך, הקריטריון הראשון הוא להחזיק בניסיון של 5 שנים לכל הפחות בתחום עבודות החשמל. כדי להוכיח את הניסיון שלכם בפועל, יהיה עליכם לרכז את המידע הבא ולשלוח אותו לרשם הקבלנים:

  1. חשבוניות מס המעידות על ביצוע העבודות במהלך השנים.
  2. הזמנות של עבודות חשמל בתחום בו אתם מעוניינים להיות מסווגים. 
  3. עבור שכירים, יש להנפיק דיווחי מעסיקים עבור האגף לביטוח לאומי. 

בנוסף, יש לציין כי חשמלאים עם עבר פלילי לא יכולים להירשם בפנקס הקבלנים בישראל, אלא אם חלפו לכל הפחות 3 שנים מהמועד של ריצוי גזר הדין. כמו כן, אם חשמלאים פירקו בעבר חברה מרצון, הם יוכלו להירשם בפנקס הקבלנים, אבל לא יוכלו להירשם בפנקס אם בעבר פשטו רגל. 

לסיכום, עד כמה מורכב להירשם בפנקס הקבלנים?

בסופו של דבר, קבלן עבודות חשמל רשום נהנה בעיקר מיתרונות, אבל תהליך ההרשמה לעיתים יכול להפחיד חלק מהאנשים. בדיוק בשביל זה יש לכם חברות חיצוניות אשר מספקות ליווי מלא, מקיף וצמוד בכל מה שקשור לתהליכי הוצאת הרישיון הנכסף ורישום בפנקס הקבלנים.

אם אינכם בטוחים כיצד להתחיל עם תהליך מהסוג הזה, חברת היחידה לרישום קבלנים מונה צוות של מומחים עם ניסיון עשיר של שנים בתחום. אתם מוזמנים ליצור קשר, להשאיר פרטים ולשדרג את הנתיב הקרייריסטי שלכם לשלב הבא. בשורה התחתונה, האופציה האחרת היא "הליכה במקום" מבחינה מקצועית, מה שגם משאיר את ההכנסות נמוכות. 

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!