קורס קבלן בניין

תוכן עניינים

קורס קבלן בנייןמעוניינים להיות קבלני בניין? לשם כך יש לעבור קורס מנהל עבודה, לצבור מעט ניסיון ולאחר מכן לעבור קורס קבלן בניין. על קורס קבלן בניין נרחיב במאמר הבא. 

 

קורס קבלן בניין- מה זה?

בקורס קבלן בניין, ניתן להתמחות בבניית טיפוסי מבנים שונים, בשיטות בנייה שונות, בחלקים שונים של הבנייה ובהיקפים שונים של פרויקטים לבנייה. אז מה לומדים בקורס זה?

בקורס זה הדגש יבוא לידי ביטוי בהנדסה, תשתיות חשמל ומיזוג. הסיבה לכך היא שדגש על חומרים אלה מסייע בשמירה על ביטחונם של דיירי הבית. 

בקורס זה יהיו תכני לימוד סונים ביניהם, תורת הבנייה, חומרים וכלי בנייה, קריאת תרשימים, מלאכת הבנייה, חישוב מבנים ויציבותם, חשמל, שימור מבנים ועוד. 

 

קורס קבלן בניין- מה צריך כדי להיות קבלן רשום?

רישום קבלן הוא תהליך ארוך, נוקשה ובירוקרטי והוא כולל תנאים ספציפיים לקבלה. התהליך נחשב לנוקשה שכן מטרתו לסנן את הקבלנים שלא עומדים בדרישות ולהעניק ללקוחות את היכולת לבחור את הקבלנים המקצועיים ביותר. 

התנאים לרישום קבלן כוללים הכשרה (קורס קבלן בניין) על ידי מוסד מוכר מצד משרד הרווחה, ניסיון ניהולי ב12 השנים האחרונות, ניסיון בתחום ההתמחות שלכם ועוד. כמו כן יש להוסיף טפסים ייעודיים ואסמכתאות. חשוב לקחת בחשבון כי על פי החוק יש עדיפות לבעלי השכלה אקדמאית, אך ניתן להיות קבלן רשום גם ללא השכלה אקדמאית. 

מאחר שרישום קבלן הוא תהליך ארוך ומייגע קיימות חברות שמאפשרות לכם לבצע את התהליך ביחד איתכם ועל ידי כך לחסוך זמן רב וכאב ראש. החברה תעזור לכם להתמקד על כל הטפסים שיש להגיש, היא תבדוק שרלוונטי להתחיל בתהליך והיא תכלול את כל האגרות והתשלומים לביצוע התהליך. 

קורס קבלן בניין- כיצד מבצעים רישום קבלן?

רישום קבלן מתבצע על ידי רשם הקבלנים של משרד הבינוי והשיכון. רשם הקבלנים הוא אחד האנשים החשובים באיגוד הקבלנים, שכן הוא בעל סמכות ואחריות חשובה. רשם הקבלנים למעשה אחראי על רישום הקבלנים ועל המעקב אחריהם. חלק מתפקידו של רשם הקבלנים הוא להעניש את הקבלנים במקרה הצורך והוא יכול לבטל רישום כלפי קבלנים מסוימים במקרה הצורך. כלומר, רשם הקבלנים הוא האחראי לרישום הקבלנים, להטלת עונשים, לסיווג ענפי קבלנים ולביטול רישום של קבלנים. 

יש מספר שלבים לרישום קבלן- 

  • בדיקת התאמה

השלב הראשון לרישום קבלן הוא בדיקה התאמה. קבלן כוח אדם או קבלן שירות עם רישיון יגיש את הבקשה לרישום קבלן. אדם זה חייב להיות עם ניסיון ניהולי או עסקי של שנה, עם שלוש שנות ניסיון בניהול כוח אדם ומחוסר הרשעות בעבירות בעלות קלון או עבירות שהופכות אותו ללא ראוי להיות קבלן שירות. 

  • צירוף מסמכים

בקשה לרישום קבלן כוללת מסמכים רבים שיש לצרף. בין המסמכים הללו יהיו קורות החיים של הבעלים, אישורים על ניסיון ניהולי, התחייבות, תצהיר היעדר הרשעות, קנסות ותביעות אזרחיות ועוד. במידה והמנכ"ל הוא לא הבעלים, יש לצרף טפסים נוספים וכל אחד ימלא את הטפסים בנפרד. 

  • הגשת הבקשה

לאחר שכל המסמכים מולאו וצורפו לבקשה, יש להגיש את הבקשה לרישום קבלן. את המסמכים ניתן להגיש באופן מקוון אונליין. 

  • ראיון ומבחן

לאחר שהוגשה הבקשה לרישום קבלן, הועדה תבדוק את הבקשה ותזמן את מבקש הרישיון לריאיון אישי ולמבחן ידע בנושא דיני עבודה. 

  • בקשה להמצאת משרד

לאחר שהשלבים עברו בהצלחה, יהיה על מגיש הבקשה להגיש בקשה להמצאת משרד ולהגיש מסמכים שלא הוגשו ביניהם העתק מחוזה שכירות, תמונות המתארות תנאים של המשרד, נגישות לבעלי מוגבלויות ועוד. 

  • ערבות בנקאית

לבסוף, על מגיש הבקשה להפקיד ערבות בנקאית בהתאם לגובה הערבות הנדרשת. 

קורס קבלן בניין- סיווג קבלנים

סיווג הקבלנים מחולק על פי אותיות, מספרים וקוד ענף- 

  • אותיות- הקבלנים הרשומים מתחלקים לענפים שונים שמסומנים באותיות א/ ב/ ג. ההבדל בין הקבוצות הללו יבוא לידי ביטוי בהיקף הפרויקטים המותרים לביצוע הקבלן. הקבלנים שרשומים בקבוצה א, יוכלו לבצע היקף פרויקטים קטן יותר מהקבלנים הרשומים בקבוצה ב, ואילו הקבלנים בקבוצה ב' יוכלו לבצע היקף פרויקטים קטן יותר מהקבלנים הרשומים בקבוצה ג. החלוקה לקבוצות תלויה לענף בו אתם עוסקים ולא ניתן לעבור בין קבוצות. 
  • מספרים- קבוצת המספרים מתארת את ההיקף הכספי המקסימלי של הפרויקטים שמותר לקבלן לבצע. עבור קבלנים העוסקים בענף בנייה למגורים ההיקף בא לידי ביטוי במ"ר. כאן יהיו חמישה מספרים- מ1 ועד 5. ככל שהמספר גבוה יותר כך הקבלן יוכל לבצע עבודות בעלות גבוהה יותר. כל קבלן שנרשם לפנקס הקבלנים מדורג במספר 1. לאחר שנה, במידה שהוכיח שמבצע פרויקטים בהיקפים גדולים, הקבלן יוכל לעלות למספר 2 וכן הלאה. העלאת סיווג קשורה לסעיף זה. 
  • קוד הענף- לקוד הענף אין תפקיד מהותי והוא נועד בעיקר לנוחות וזיכרון. כל ענף מקבל קוד מספרי של שלוש ספרות, לדוגמא, קבלן שיפוצים ייקרא 131, קבלן פשוט 100 וכדומה. 

קבלן שעבר קורס קבלן בניין ונרשם אצל רשם הקבלנים יקבל סיווג קבלן ג1. 

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!