רישום קבלן שיפוצים

תוכן עניינים

רישום קבלן שיפוציםרישום קבלן שיפוצים מתבצע אצל רשם הקבלנים בפנקס הקבלנים. רישום זה מאמת כי מדובר בקבלן ישר שעובד עם רישיון בהתאם לחוקים. מהו רישום קבלן שיפוצים? המאמר הבא הוא בשבילכם. 

 

רישום קבלן שיפוצים- מהו קבלן רשום?

קבלן רשום הוא למעשה קבלן מקצועי, שרכש את הידע והמקצועיות שלו ביושר. אז מהו קבלן רשום?

קבלן רשום הוא קבלן שנמצא בפנקס הקבלנים אשר מנוהל על ידי רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון. למעשה זוהי אסמכתא המעידה על כך שהקבלן מוכר על ידי הרשויות. על ידי כך ניתן להיות בטוחים שהקבלן בעל רישיון ושנוכל לקבל את האישורים הנדרשים על עבודתו. 

קבלן יכול להיות רשום בענפים שונים ובפנקס הקבלנים נוכל לקבל את כל המידע הרלוונטי לנו על הסמכתו של הקבלן. לדוגמא, קבלנים מסוימים מוסמכים לעבודות כביש ותשתיות ואילו אחרים מוסמכים לעבודות אינסטלציה ושיפוצים. בנוסף, כאשר הקבלן רשום ניתן לקבל מידע על הסיווג הקבלני שלו ועל העבודות שביצע בעבר.

 

רישום קבלן שיפוצים- מיהו רשם הקבלנים?

רשם הקבלנים הוא אחד האנשים החשובים באיגוד הקבלנים, שכן הוא בעל סמכות ואחריות חשובה. רשם הקבלנים למעשה אחראי על רישום הקבלנים ועל המעקב אחריהם. חלק מתפקידו של רשם הקבלנים הוא להעניש את הקבלנים במקרה הצורך והוא יכול לבטל רישום כלפי קבלנים מסוימים במקרה הצורך. כלומר, רשם הקבלנים הוא האחראי לרישום הקבלנים, להטלת עונשים, לסיווג ענפי קבלנים ולביטול רישום של קבלנים. 

בנוגע לסיווג הקבלנים, רשם הקבלנים אחראי על הסיווג בהתאם לעבודות ההנדסה והבניה בהם עוסקים הקבלנים. 

לרשם הקבלנים חשיבות רבה מאוד מאחר שאחראי על דברים רבים. רישום הקבלנים מאפשר לנהל פנקס בו מופיעים על הקבלנים הרשומים כולל הסיווג המקצועי והכספי שלהם. לרשם הקבלנים יש סמכות לתת לקבלנים רישיון דו שנתי. כמו כן, רשם הקבלנים מוודא כי הקבלנים ממלאים את ההוראות והתקנות הקבועים בחוק, הוא מוודא כי הקבלנים משלמים את החובות שלהם ומעדכן הכל בפנקס הקבלנים. 

רשם הקבלנים מסווג את הענפים בהם עוסקים הקבלנים לפי ענפים ראשיים וענפי משנה. עבודות בנייה כוללות בניית פנים, עבודות תשתית, מערכת המים, מערכת הביוב, עבודות גשרים ועוד. 

כלומר, רשם הקבלנים עושה סדר בכל הנוגע לרישום הקבלנים, לסיווג, להענשתם במקרה הצורך וכך מאפשר סדר באיגוד עצמו בין כל התפקידים בארגון. 

 

רישום קבלן שיפוצים- מהם התנאים לרישום?

רישום קבלן שיפוצים הוא תהליך ארוך, נוקשה ובירוקרטי והוא כולל תנאים ספציפיים לקבלה. התהליך נחשב לנוקשה שכן מטרתו לסנן את הקבלנים שלא עומדים בדרישות ולהעניק ללקוחות את היכולת לבחור את הקבלנים המקצועיים ביותר. 

התנאים לרישום קבלן שיפוצים כוללים הכשרה על ידי מוסד מוכר מצד משרד הרווחה, ניסיון ניהולי ב12 השנים האחרונות, ניסיון בתחום ההתמחות שלכם ועוד. כמו כן יש להוסיף טפסים ייעודיים ואסמכתאות. חשוב לקחת בחשבון כי על פי החוק יש עדיפות לבעלי השכלה אקדמאית, אך ניתן להיות קבלן רשום גם ללא השכלה אקדמאית. 

מאחר שרישום קבלן שיפוצים הוא תהליך ארוך ומייגע קיימות חברות שמאפשרות לכם לבצע את התהליך ביחד איתכם ועל ידי כך לחסוך זמן רב וכאב ראש. החברה תעזור לכם להתמקד על כל הטפסים שיש להגיש, היא תבדוק שרלוונטי להתחיל בתהליך והיא תכלול את כל האגרות והתשלומים לביצוע התהליך. 

 

רישום קבלן שיפוצים- השלביםרישום קבלן שיפוצים- השלבים

  • בדיקת התאמה

קבלן כוח אדם או קבלן שירות עם רישיון יגיש את הבקשה להוצאת רישיון קבלן. 

  • צירוף מסמכים

בקשה להוצאת רישיון קבלן שיפוצים כוללת מסמכים רבים שיש לצרף. בין המסמכים הללו יהיו קורות החיים של הבעלים, אישורים על ניסיון ניהולי, התחייבות ועוד.

  • הגשת הבקשה

לאחר מכן יש להגיש את הבקשה לרישום קבלן . את המסמכים ניתן להגיש באופן מקוון אונליין. 

  • ראיון ומבחן

הועדה תבדוק את הבקשה לרישום ותזמן את מבקש הרישיון לריאיון אישי ולמבחן ידע בנושא דיני עבודה. 

  • בקשה להמצאת משרד

על מגיש הבקשה להגיש בקשה להמצאת משרד ולהגיש מסמכים שלא הוגשו ביניהם העתק מחוזה שכירות, תמונות המתארות תנאים של המשרד, נגישות לבעלי מוגבלויות ועוד. 

  • ערבות בנקאית

לבסוף, על מגיש הבקשה להפקיד ערבות בנקאית בהתאם לגובה הערבות הנדרשת. 

 

עבודה ללא רישום

רישום קבלן שיפוצים, מהווה אסמכתא שהקבלן בעל רישיון וכי הוא עובד בהתאם לחוק. רישום קבלן הוא אמצעי הכרחי לקבלת עבודות בחוץ, אך קבלנים רבים עובדים ללא רישיון. השוק נחשב לפרוץ מאוד בעיקר בקרב קבלני שיפוצים. 

בדרך כלל קבלן שיפוצים ללא רישיון יציע מחיר מוזל על עבודתו. לכן, אם הגיע אליכם קבלן והציע מחיר שאי אפשר לפספס אתם צריכים להבין שיש פה בעיה. הרי חומרי הגלם בענף הבנייה יקרים מאוד ולכן, רוב הקבלנים לא מציעים מחירים מוזלים במיוחד. קבלנים שעובדים ללא רישיון יכולים להיות קבלנים שלא למדו את המקצוע או קבלנים שהרישיון שלהם נשלל בעקבות עבירות כאלה ואחרות. כך או כך, לעבוד עם קבלן ללא רישיון יכול להיות דבר מסוכן מאוד שיפגע לכם בתהליך הבנייה, בקבלת אישורים על תהליך הבנייה ובדרך כלל התוצאה הסופית תהיה רשלנית. 

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!