רישום קבלן משרד הביטחון

תוכן עניינים

רישום קבלן משרד הביטחוןקבלנים רבים שואפים להשיג מכרזים טובים, ארוכי טווח ויציבים עם משרדים ממשלתיים. השגת מכרזים כאלה יכולה להבטיח לקבלן עבודה שוטפת, ניסיון, ביטחון כלכלי ומוניטין טוב מאוד. על רישום קבלן משרד הביטחון נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו רישום קבלן?

רישום קבלן הוא תהליך בו קבלנים הופכים למוכרים על ידי הרשויות. בתהליך זה למעשה רושמים את הקבלן בפנקס הקבלנים שמנוהל על ידי רשם הקבלנים במשרד השיכון והבינוי. הרישום בפנקס הקבלנים מעניק לקבלנים זכויות רבות בהן היכולת להשתתף במכרזים רשמיים של משרדים ממשלתיים ורשויות מקומיות, היכולת להעסיק עובדים פלסטינאים באופן חוקי ובכלל להשתמש בכינוי קבלן באופן חוקי. למעשה, אחת השאיפות הגדולות של קבלנים היא להשיג מכרזים ארוכי טווח ויציבים עם משרדים ממשלתיים שיבטיחו להם יציבות, עבודה שוטפת, ביטחון כלכלית והתנסות בפרויקטים מורכבים ומאתגרים. לכן, על מנת לבצע רישום קבלן משרד הביטחון על הקבלן לעמוד במספר תנאים בסיסיים.  

מה הקריטריונים לרישום קבלן משרד הביטחון?

כפי שציינו, על מנת לבצע רישום קבלן משרד הביטחון על הקבלן לעמוד במספר קריטריונים שונים. ריכזנו לכם את הקריטריונים הללו- 

  • קבלן רשום

קודם כל, על מנת לבצע רישום קבלן למשרד הביטחון, על הקבלן להיות רשום בפנקס הקבלנים. כלומר, רק קבלן שכבר רשום בפנקס הקבלנים יוכל להתקבל לשורות משרד הביטחון. הרישום של הקבלן בפנקס הקבלנים צריך להיות תחת ענף 210 (עבודות עפר וחציבה) או ענף 200 (כבישים, תשתית ופיתוח). 

  • מוכר על ידי משרד האוצר

רישום קבלן משרד הביטחון יתאפשר רק במצב בו הקבלן מוכר לעבודות במשרדים ממשלתיים מטעם משרד האוצר. 

  • עבר סיווג

לפני רישום קבלן משרד הביטחון על הקבלן לעבור סיווג ואישור על ידי יחידת הביטחון במשרד הביטחון. רק קבלן שיעבור את הסיווג בהצלחה ויקבל אישור מתאים יוכל להתקבל למשרד הביטחון.

  • בדיקות מעבדתיות

רישום קבלן משרד הביטחון יתאפשר לאחר בדיקות מעבדתיות. על המעבדה של הקבלן לקבל הסמכה מהרשות להסמכת מעבדות. יש לרשום את המעבדה במאגר הספקים תחת מקצוע 0069 באגף הנדסה ובינוי. 

  • בדיקות מערכות חשמל

קבלן חשמל שרוצה לבצע רישום קבלן משרד הביטחון צריך להחזיק רישיון חשמלי בודק סוג 3. רישיון זה ניתן מטעם היחידה לרישום חשמלאים או מטעם משרד הכלכלי. על החשמלאי לצבור לפחות 5 שנות ניסיון עם הרישיון. הניסיון של החשמלאי צריך לכלול דו"חות על ביצוע בדיקות שונות בהן- 3 מבני מגורים שמשמשים לתעשייה או כמתקנים ציבוריים בהספק של 630 אמפר לפחות, שלושה מתקני מתח גבוה של 22 קילוואט לפחות ושלוש תחנות כוח או גנרטורים בהספק של 1600 אמפר לפחות. 

  • אספקת חומרים לתשתיות

רישום קבלן משרד הביטחון כולל גם את תחום אספקת החומרים. בתחום זה הקבלן צריך להיות ספק רשום במקצוע המתאים במאגר הספקים של אגף ההנדסה והבינוי. יש לשים לב שמשרד הביטחון עובד עם ספקים בעלי תו תקן ממכון התקנים בלבד. 

 

תחומי קבלנות הנדרשים במשרד הביטחון

על מנת לבצע רישום קבלן משרד הביטחון, על הקבלן לעבוד באחד מהתחומים הבאים- 

  • קבלן שעובד עם ציוד מכני הנדסי
  • קבלן שמקים ומספק חומרים לתשתיות
  • קבלן שמקים ומתחזק מערכות חשמל
  • קבלן שמבצע בדיקות מעבדתיות

במידה שאתם קבלנים שעובדים באחד התחומים הללו תוכלו להיות מוכרים על ידי משרד הביטחון ולבצע פרויקטים שונים. 

 

החשיבות בליווי מקצועי בתהליך הרישום

כפי שהבנו עד עתה רישום קבלן משרד הביטחון הוא לא משימה פשוטה כל כך והיא כוללת בירוקרטיות רבות. הקבלן צריך לעמוד במספר קריטריונים שונים. לכן, על מנת להגדיל את הסיכוי לרישום במשרד הביטחון מומלץ לקבל ליווי מקצועי בתהליך הרישום. כאשר תיעזרו בחברת מקצועית שתלווה אתכם בתהליך תוכלו לקבל סיוע לאורך כל שלבי התהליך. בנוסף, חברות אלה יודעות כיצד לקצר הליכים בירוקרטיים שונים וכיצד לשפר את הסיכוי שלכם לקבל אישור לרישום קבלן משרד הביטחון. בחרו בחברה מקצועית, מנוסה ואמינה שתסייע לכם בכל שלבי התהליך. 

הסיווג ברישום בפנקס הקבלנים

רישום קבלן בפנקס הקבלנים כולל את הסיווג של הקבלן. הסיווג מחולק על פי אותיות, מספרים וקוד ענף אשר מאפשרים להבין את התחום של הקבלן ואת ההיקף בו יכול לעבוד. קודם כל הסיווג יתחלק לקבוצות- א', ב' או ג'. ההבדל בין הקבוצות הללו יבוא לידי ביטוי בהיקף הפרויקטים המותרים לביצוע. קבוצה א' מתארת את היקף העבודה הגדול ביותר, קבוצה ב' היקף עבודה קטן יותר וקבוצה ג' את היקף העבודה הקטן ביותר. החלוקה בקבוצות תלויה בענף בו אתם עוסקים ולא ניתן לעבור בין קבוצות. לאחר החלוקה לאותיות תתבצע חלוקה למספרים. המספרים ינועו מ1 עד 5 והם יתארו את ההיקף הכספי המקסימלי של הפרויקטים שהקבלן יבצע. ככל שהמספר גבוה יותר כך ההיקף גדול יותר. כל קבלן יתחיל ממספר 1 ויעלה בהדרגה עם הניסיון שיצבור. בנוסף, הסיווג יכלול קוד ענף שמיועד להבדיל בין הענפים השונים. כל ענף יקבל קוד של 3 ספרות. לדוגמא ענף שיפוצים יופיע עם הקוד 131. 

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!