רישום קבלן חשמל

תוכן עניינים

רישום קבלן חשמלכיום, כל קבלן שרוצה לעבוד בצורה חוקית ומסודרת צריך להירשם בפנקס הקבלנים. הרישום מאפשר לקבלן להנות מיתרונות שונים כמו גישה למכרזים או העסקת עובדים פלסטינאים אך הוא כולל בתוכו קשיים רבים. במסגרת הרישום הקבלנים מסווגים לפי הענף בו עובדים כמו בניה, אינסטלציה או כמובן חשמל. על רישום קבלן חשמל נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו רישום קבלן חשמל?

על מנת לבצע רישום קבלן חשמל, על הקבלן לעמוד במספר תנאי סף שונים. מטרתם של תנאים אלה היא לסנן את הקבלנים ולאפשר ללקוחות לדעת מי הקבלנים המקצועיים ביותר. בין תנאי הסף בהם הקבלן צריך לעמוד- 

  • ניסיון- בשביל להירשם בפנקס הקבלנים, על קבלן החשמל להיות בעל מקצוע ותיק ומנוסה. על הקבלן להוכיח שיש לו 5 שנות ניסיון לפחות וכי הוא התנסה במספר פרויקטים שונים בהם תכנן והקים מערכות חשמל מורכבות. 
  • השכלה- תנאי סף נוסף בו על הקבלן לעמוד הוא ללמוד במוסד השכלה שמוכר על ידי משרד הרווחה. הקבלן חייב לעבור קורס מקצועי רלוונטי.
  • מבחן- על קבלן החשמל לעבור מבחן התאמה רלוונטי בתחום החשמל על מנת להירשם בפנקס הקבלן כקבלן חשמל. 
  • עבר פלילי נקי- רישום קבלן חשמל מחייב עבר פלילי נקי, ללא רישומים פליליים בתחום העיסוק של הקבלן בשלוש השנים האחרונות. בנוסף הקבלן לא יכול להיות בפשיטת רגל או חבר בתאגיד שעומד לקראת פירוק.  

העבודות שמבצע קבלן חשמל רשום

קבלן חשמל רשום מאפשר לו להנות ממגוון יתרונות שונים כמו מוניטין חיובי והעדפה של לקוחות. אך בנוסף היתרונות באים לידי ביטוי גם בעבודות שיכול קבלן החשמל לבצע. למעשה, מאחר שמדובר בחשמלאי מוסמך בעל ניסיון רב, הוא יוכל לבצע כל עבודה של חשמלאי מוסמך ובנוסף לכל פרויקטים מורכבים וגדולים הרבה יותר. למעשה, תפקידו המרכזי של קבלן חשמל הוא לתכנן ולהקים מערכות חשמל מורכבות. אך כמו קבלן בנייה, קבלן החשמל מהווה את הסמכות העליונה בכל הקשור לתפקוד מערכת החשמל במבנה שהוא ליווה. לבסוף, לאחר שהמערכת שקבלן החשמל תכנן והקים עובדת, חברת החשמל תבוא לוודא כי המערכת מתפקדת כראוי. 

 

הסיווג של קבלן החשמל

במסגרת רישום קבלן חשמל, הרישום יכלול את הסיווג של הקבלן. הסיווג מחולק על פי אותיות, מספרים וקוד ענף ומאפשר לכם להבין את התחום של הקבלן ואת ההיקף בו יכול לעבוד- 

  • אותיות

רישום קבלן חשמל וכל קבלן כולל קודם כל סיווג לענפים שמסומנים באותיות א/ב/ג. ההבדל בין שלוש הקבוצות הללו יבוא לידי ביטוי בהיקף הפרויקטים המותרים לביצוע על ידי הקבלן. קבוצה א מתארת את היקף העבודה הגדול ביותר, קבוצה ב את היקף העבודה הנמוך יותר וקבוצה ג' את היקף העבודה הנמוך ביותר. החלוקה לקבוצות תלויה בכנף בו אתם עוסקים ולא ניתן לעבור בין קבוצות. קבלן חשמל יהיה מסווג בקבוצה א', כלומר הוא יוכל לבצע עבודות בהיקפים גדולים במיוחד. 

  • מספרים

עוד אלמנט בסיווג הוא המספר. קבוצת המספרים למעשה מתארת את ההיקף הכספי המקסימלי של הפרויקטים שהקבלן יוכל לבצע. כלומר, לאחר החלוקה לקבוצת אותיות, כל קבלן יקבל מספר שיתאר את היקף העבודה מבחינה כספית. המספרים ינועו מ1 עד 5 ומתארים את המחיר המקסימלי שהקבלן יכול לגבות. המחירים מתעדכנים פעמיים בשנה באפריל ובאוקטובר. ככל שהמספר גבוה יותר כך הקבלן יוכל לבצע עבודות במחירים גבוהים יותר. כל קבלן שנרשם לפנקס הקבלנים יתחיל את הסיווג במספר 1 והדירוג שלו יעלה עם הזמן. כאשר מדברים על העלאת סיווג של קבלנים מדובר על העלאת המספר. כך גם רישום קבלן חשמל יתחיל תמיד במספר 1 ויעלה עם הזמן. 

  • קוד ענף

אלמנט נוסף בסיווג קבלנים הוא קוד הענף. קוד הענף למעשה מיועד להבדיל בין הענפים השונים וחוץ מזה אין לו תפקיד מהותי. כל ענף יקבל קוד של שלוש ספרות. קבלן חשמל יכול לקבל את הקוד  160 עבור חשמלאות ותקשורת במבנים או 270 עבור קווי חשמל (צנרת וכבלים) ומערכות תאורת כבישים ורחובות. 

בחירת קבלן חשמל

אחד הפרמטרים החשובים לפני שאתם מתחילים עבודה כלשהי היא לבחור כמו שצריך את איש המקצוע. כך גם בנוגע לקבלן חשמל. רישום קבלן חשמל מאפשר לכם להיות בטוחים שאתם מבצעים החלטה מושכלת ובוחרים בקבלן מקצועי, בעל הכשרה טובה וניסיון בתחום. על מנת לבדוק האם מדובר בקבלן רשום תוכלו להיכנס לאתר של רשם הקבלנים ולבצע בדיקה קצרה במיוחד. במידה שהקבלן אינו רשום בפנקס הקבלנים, תוכלו לדעת שהוא משתמש בכינוי קבלן לצרכים מסחריים בלבד ומומלץ לא לבחור בו. במסגרת הרישום תוכלו לראות את הסיווג של הקבלן ולוודא שיש לו הסמכה לעסוק בסוג העבודה שאתם מעוניינים בה- בניה, שיפוצים, חשמל, אינסטלציה וכדומה. בנוסף, על מנת להיות בטוחים שאתם בוחרים קבלן חשמל מקצועי ואמין כדאי לבדוק המלצות ועבודות קודמות של הקבלן. כך תוכלו להתרשם מרמת המקצועיות של הקבלן. בנוסף מומלץ לבצע השוואת מחירים בשביל לבחור בקבלן המתאים לכם ביותר גם מבחינת התקציב. 

קראו עוד: קבלן עבודות חשמל רשום

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!