איך להיות קבלן בניין – רוצים להיות קבלני בניין רשומים ומקצועיים? הכירו את כל התנאים שאתם חייבים לעמוד בהם!

תוכן עניינים

רוצים להצטרף לרשם הקבלנים הכולל את כל הקבלנים המורשים מטעם משרד הבינוי והשיכון? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נבין בדיוק איך להיות קבלן בניין מורשה ומקצועי, נכיר את כל התנאים שיש לעמוד בהם בכדי להצטרף לרשם הקבלנים של משרד הבינוי והשיכון, נכיר את סיווג הקבלנים ונעניק מספר טיפים מעשיים לבחירה נכונה של קבלן מקצועי ומנוסה המחזיק בכל הרישיונות הנדרשים בכדי לעסוק בתחום. אז רגע לפני שנצלול לעומק הפרטים אודות התשובה לשאלה, איך להיות קבלן בניין, חשוב להקדים ולומר שענף הבנייה בפרט וענפי כל אנשי המקצוע בכלל, נחשבים לענפים פרוצים המאפשרים לאנשים מפוקפקים להציע שירותים מקצועיים ללא תעודות או רישיונות כלל.

פנקס רשם הקבלנים של משרד הבינוי והשיכון – כך בוחרים נכון קבלנים מקצועייםאיך להיות קבלן בניין מורשה ומקצועי, נכיר את כל התנאים שיש לעמוד בהם בכדי להצטרף לרשם הקבלנים של משרד הבינוי והשיכון ומנוסים

ענפי כל אנשי המקצוע בישראל חושפים את הלקוחות לעבודות רשלניות בידי אנשים שאינם מקצועיים. היעדר הפיקוח מאפשר לכל אדם להציע את שירותיו בתור איש מקצוע בכל תחום, על אף שהוא אינו מחזיק ברישיונות ובתעודות המוכיחות את מקצועיותו. כלל הציבור לא בקיאים ברזי המקצוע, מה שמקשה עליהם לבחון את הרמה המקצועית של אנשי המקצוע השונים. לכן, משרד הבינוי והשיכון החליט לעשות מעשה וליצור רשם קבלנים הכולל את כל הקבלנים המורשים בישראל. בשונה מרוב ענפי המקצוע השונים, קבלן שאינו מספיק מקצועי ומנוסה עלול לגרום לחריגות בניה חמורות שיכולות לסכן חיי אדם. אז אם גם אתם מחפשים קבלן למטרות שיפוץ או בניה, חשוב שתכירו את פנקס רשם הקבלנים של משרד הבינוי והשיכון שעשה עבורכם את עבודת הסינון ומבטיח שכלל הרשומים בו אכן קבלנים מקצועיים ומוסמכים המחזיקים בכל הרישיונות הנדרשים לעיסוק בתחום.

כמה מהתנאים המרכזיים שכל קבלן רשום נדרש לעמוד בהם:אז איך להיות קבלן בניין? ישנם מספר תנאים שמשרד הבינוי והשיכון בודק טרם הוספת קבלנים לפנקס רשם הקבלנים של ישראל

אז איך להיות קבלן בניין? ישנם מספר תנאים שמשרד הבינוי והשיכון בודק טרם הוספת קבלנים לפנקס רשם הקבלנים של ישראל. בחרנו עבורכם כמה מהתנאים הבסיסיים ביותר שכל קבלן נדרש לעמוד בהם בכדי להצטרף לרשימה:

  • עוסק מורשה -קבלן שרוצה להצטרף לרשם הקבלנים של משרד הבינוי והשיכון חייב להיות בעל עסק, עוסק מורשה.
  • ללא עבר פלילי -אנשי מקצוע בתחום עם עבר פלילי לא יוכלו להצטרף לרשם הקבלנים מטעם משרד הבינוי והשיכון. קבלן מקצועי חייב להיות בעל עבר ללא דופי.
  • אישורים המוכיחים עבודה רציפה בתחום -במידה ואתם בעלי עוסק מורשה ואין לכם כל עבר פלילי, חשוב שתוכיחו את ניסיונכם לעיסוק בתחום הקבלנות. המציאו מסמכים ואישורים התומכים בכך שאתם עובדים בענף הבנייה עם ניסיון ככל הניתן.
  • טכנאי או הנדסאי שלמד בבית הספר מטעם משרד העבודה ובעל ניסיון עבודה בתחום -מעבר לאישורים המוכיחים שאתם אכן עוסקים בתחום, כל קבלן רשום חייב להחזיק טכנאי או הנדסאי מקצועי שלמד בבית הספר מטעם משרד העבודה ובעל ניסיון עבודה בתחום. ללא טכנאי או הנדסאי, הקבלן לא יוכל להצטרף לפנקס רשם הקבלנים של משרד הבינוי והשיכון.
  • מנהל עבודה בעל ניסיון של 12 שנים ו6 שנים בתחום הקבלנות -נוסף על טכנאי או הנדסאי שחייב להיכלל בצוות המקצועי של הקבלן, הצוות חייב לכלול גם מנהל עבודה מקצועי ומנוסה. מנהל העבודה חייב להיות בעל 12 שנות ניסיון בתחום ו 6 שנות ניסיון בענף הקבלנות. צוות מקצועי ללא מנהל עבודה לא יוכל להצטרך לרשם הקבלנים ולעמוד בפרוייקטים שונים בכל סדרי הגודל.
  • אדריכל או מהנדס בעל 5 שנות ניסיון ושנתיים בתחום הקבלנות -מעבר לטכנאי, הנדסאי ומנהל עבודה, הצוות המקצועי חייב לכלול כם אדריכל או מהנדס מקצועיים ומנוסים. האדריכל או המהנדס צריכים להיות בעלי ותק של מעל ל 5 שנים ושנתיים בתחום הקבלנות. כלל התנאים הללו נועדו להבטיח שכל קבלן רשום ומקצועי שמצטרף לפנקס רשם הקבלנים של ישראל ידע להשלים בהצלחה כל פרוייקט שידרש אליו (בהתאם לרמת סיווגו כמובן).

כיום יש לא מעט אנשי מקצוע מיומנים שידעו לסייע לכם בכל שלבי הרישום בפנקס רשם הקבלנים של משרדהתשובה הטובה ביותר לשאלה איך להיות קבלן בניין היא עמידה בכל התנאים שהובאו מעלה וסיוע של איש מקצוע מיומן בכל שלבי הרישום. הבינוי והשיכון

אז אם גם אתם רוצים להיות קבלני בניין מורשים ומקצועיים, חשוב לדעת שכיום יש לא מעט עורכי דין מקצועיים ומנוסים שישמחו לסייע לכם להתמודד עם כל שלבי הרישום בפנקס רשם הקבלנים של ישראל. קבלנים רבים בוחרים לוותר על הרישום בפנקס מחשש להתמודדות עם בירוקרטיה ארוכה ומורכבת, מה מונע מהם עבודות רבות. התשובה הטובה ביותר לשאלה איך להיות קבלן בניין היא עמידה בכל התנאים שהובאו מעלה וסיוע של איש מקצוע מיומן בכל שלבי הרישום. חשוב להדגיש כי מעבר לרישום בפנקס רשם הקבלנים, כל קבלן מקבל סיווג בהתאם לגודלו ולהיקף העבודות שהוא יכול לבצע. קבלנים המסווגים בסיווג נמוך, יוכלו להשלים עבודות פשוטות ובתקציבים מוגבלים בלבד. לעומתם, קבלנים המסווגים בסיווג גבוה יוכלו להשלים עבודות רבות בהיקפים גדולים ובתקציבים בלתי מוגבלים.

 

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!