רשם הקבלנים העלאת סיווג

תוכן עניינים

רשם הקבלנים העלאת סיווגכל מי שמכיר את עולם הבנייה מקרוב, כנראה שמע על העלאת סיווג. העלאת סיווג יכולה לשפר את המוניטין שלכם כקבלנים ולעזור לכם להגדיל ולקדם את העסק. במאמר הבא נרחיב על רשם הקבלנים, העלאת סיווג ומה שביניהם. 

 

רשם הקבלנים העלאת סיווג- מיהו ומה תפקידו?

רשם הקבלנים הוא אחד האנשים החשובים באיגוד הקבלנים, שכן הוא בעל סמכות ואחריות חשובה. רשם הקבלנים למעשה אחראי על רישום הקבלנים ועל המעקב אחריהם. חלק מתפקידו של רשם הקבלנים הוא להעניש את הקבלנים במקרה הצורך והוא יכול לבטל רישום כלפי קבלנים מסוימים במקרה הצורך. כלומר, רשם הקבלנים הוא האחראי לרישום הקבלנים, להטלת עונשים, לסיווג ענפי קבלנים ולביטול רישום של קבלנים. 

בנוגע לסיווג הקבלנים, רשם הקבלנים אחראי על הסיווג בהתאם לעבודות ההנדסה והבניה בהם עוסקים הקבלנים. 

לרשם הקבלנים חשיבות רבה מאוד מאחר שאחראי על דברים רבים. רישום הקבלנים מאפשר לנהל פנקס בו מופיעים על הקבלנים הרשומים כולל הסיווג המקצועי והכספי שלהם. לרשם הקבלנים יש סמכות לתת לקבלנים רישיון דו שנתי. כמו כן, רשם הקבלנים מוודא כי הקבלנים ממלאים את ההוראות והתקנות הקבועים בחוק, הוא מוודא כי הקבלנים משלמים את החובות שלהם ומעדכן הכל בפנקס הקבלנים. 

רשם הקבלנים מסווג את הענפים בהם עוסקים הקבלנים לפי ענפים ראשיים וענפי משנה. עבודות בנייה כוללות בניית פנים, עבודות תשתית, מערכת המים, מערכת הביוב, עבודות גשרים ועוד. 

כלומר, רשם הקבלנים עושה סדר בכל הנוגע לרישום הקבלנים, לסיווג, להענשתם במקרה הצורך וכך מאפשר סדר באיגוד עצמו בין כל התפקידים בארגון. 

רשם הקבלנים העלאת סיווג- מהו סיווג קבלנים?

על פי החוק, הקבלנים מוגבלים בהיקף הפרויקטים שמותר להם לבצע. היקף הפרויקטים נקבע על פי רמת הסיווג של הקבלן. במידה שהתבצעה העלאת סיווג, הקבלן יוכל לבצע עבודות גדולות יותר. 

אז איך זה עובד?

סיווג הקבלנים מחולק על פי אותיות, מספרים וקוד ענף- 

  • אותיות- הקבלנים הרשומים מתחלקים לענפים שונים שמסומנים באותיות א/ ב/ ג. ההבדל בין הקבוצות הללו יבוא לידי ביטוי בהיקף הפרויקטים המותרים לביצוע הקבלן. הקבלנים שרשומים בקבוצה א, יוכלו לבצע היקף פרויקטים קטן יותר מהקבלנים הרשומים בקבוצה ב, ואילו הקבלנים בקבוצה ב' יוכלו לבצע היקף פרויקטים קטן יותר מהקבלנים הרשומים בקבוצה ג. החלוקה לקבוצות תלויה לענף בו אתם עוסקים ולא ניתן לעבור בין קבוצות. 
  • מספרים- קבוצת המספרים מתארת את ההיקף הכספי המקסימלי של הפרויקטים שמותר לקבלן לבצע. עבור קבלנים העוסקים בענף בנייה למגורים ההיקף בא לידי ביטוי במ"ר. כאן יהיו חמישה מספרים- מ1 ועד 5. ככל שהמספר גבוה יותר כך הקבלן יוכל לבצע עבודות בעלות גבוהה יותר. כל קבלן שנרשם לפנקס הקבלנים מדורג במספר 1. לאחר שנה, במידה שהוכיח שמבצע פרויקטים בהיקפים גדולים, הקבלן יוכל לעלות למספר 2 וכן הלאה. העלאת סיווג קשורה לסעיף זה. 
  • קוד הענף- לקוד הענף אין תפקיד מהותי והוא נועד בעיקר לנוחות וזיכרון. כל ענף מקבל קוד מספרי של שלוש ספרות, לדוגמא, קבלן שיפוצים ייקרא 131, קבלן פשוט 100 וכדומה. 

קראו עוד: רישום קבלנים סיווג

רשם הקבלנים העלאת סיווג- מהי העלאת סיווגרשם הקבלנים העלאת סיווג- מהי העלאת סיווג?

כפי שהבנו, כל קבלן מסווג בהתאם לענף שלו ולהיקף הפרויקטים שיכול לבצע. העלאת סיווג למעשה מאפשרת לקבלן לבצע פרויקטים בהיקפים גדולים יותר מאשר הפרויקטים שעשה עד עתה. כמו כן, העלאת סיווג מאפשרת לקבלן לגשת למכרזים מסוימים שדורשים סיווג מסוים. 

על מנת לקבל העלאת סיווג, יש להגיש בקשה להעלאת סיווג קבלנים. ניתן להגיש בקשה זו רק במידה שעברה שנה מאישור הסיווג הנוכחי שלכם. כלומר, במידה שנרשמתם לפנקס הקבלנים ואתם נמצאים בסיווג 1, תוכלו להגיש בקשה להעלאת סיווג רק לאחר שנה. במידה שאישרו לכם סיווג 3 ועברה שנה, תוכלו לבקש בקשה להעלאת סיווג. 

בהגשת הבקשה להעלאת סיווג, על הקבלן להוכיח שמאז שקיבל את הסיווג הנוכחי שלו הוא ביצע פרויקטים בהיקפים גדולים ביחס לסיווג שלו. על מנת להוכיח זאת יש לפניכם שתי אפשרויות-

  • ביצוע פרויקט אחד, בהיקף של כ-70% מההיקף המרבי המותר בסיווג הנוכחי, בכסף או במ"ר במידה שמדובר בקבלן בנייה למגורים. 
  • ביצוע שני פרויקטים, שביחד הגיעו ל-100% מההיקף המרבי המותר בסיווג הנוכחי, בכסף או במ"ר בהתאם לענף. 

רשם הקבלנים העלאת סיווג- הגשת הבקשה

את הבקשה להעלאת סיווג יש להגיש לידי רשם הקבלנים. חשוב מאוד שהקבלן המגיש את הבקשה יעמוד בקריטריונים של רשם הקבלנים ויגיש את כלל הטפסים, מלאים בכתב יד בעט שחור. קבלן יחיד שהוא עוסק מורשה, יגיש בנוסף טופס מתאים ויצרף היתר בניה, תוכנית בניה  מאושרת, חוזה קבלן ועוד. 

יש לשים לב, כי בדרך כלל, בקשות להעלאת סיווג לא נדחות אלא מקבלות אישור. אך, בדרך כלל במצבים בהם בקשה להעלאת סיווג נדחתה הדבר קשור לכך שהקבלן שכח להגיש טופס מסוים או לא מילא את כל הפרטים כמו שצריך. לכן, במידה שאתם מגישים בקשה להעלאת סיווג וודאו שכל הטפסים מלאים כנדרש, על מנת שהקשה תאושר. 

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!