תעודת קבלן רשום – לקפוץ לליגה של הגדולים

תוכן עניינים

 

תעודת קבלן רשוםאתם משקיעים את המיטב בעבודה ובעסק שלכם. לא משנה אם אתם קבלני בנין, קבלני שיפוץ, קבלני חשמל או קבלני שלד – אתם רוצים שהעסק שלכם יהיה הכי טוב,  יביא לכם פרנסה בשפע וילך ויגדל ויתפתח. אבל בשביל להתפתח, צריך לעסוק בפרויקטים גדולים יותר, משמעותיים יותר ובעלי היקף כספי גבוה יותר. לזה מגיעים כיום רק קבלנים רשומים. לכן כדאי שגם אתה תהיה בעל תעודת קבלן רשום?

 

מה זה בכלל תעודת קבלן רשום?

בישראל יש עשרות אלפי קבלנים בכמה וכמה ענפי הבניין. באופן טבעי יש מוצלחים יוצר ומוצלחים פחות וישנם כאלה העובדים בצורה חוקית ומוסדרת וישנם כאלו המעגלים פינות. בעוד בכל ענף אחר במשק עיגול פינות ואי סדר היה נסלח, בענף הבניה, בשל הרגישות והמורכבות שלו – יש צורך בסדר, ארגון והסדרה של התחום.

לכן, חוקקה המדינה חוק אשר מסדיר את רישום הקבלנים ואשר למעשה נותן לקבלן רישיון לאחר שעבר מבחנים או תבחינים מדוקדקים. את הרישום הנ"ל עורך רשם הקבלנים במשרד השיכון והקבלנים העומדים בו נרשמים בפנקס הקבלנים. אם שמך יופיע בפנקס הקבלנים- הרי שזה יהיה תו איכות על עבודתך ועל העסק שלך.

 

 

תעודת רישום קבלן – היתרונות

תו איכות זה מתנוסס מעל שם הקבלן שלך ובעצם מהווה אסמכתא לכך שאתה קבלן רציני העובד על פי כל הדרישות והפיקוח. זהו דבר קריטי בענף הבניה שסובל בשנים האחרונות מכמה שערוריות המשליכות על הענף כולו. הלקוחות, בין אם אלו לקוחות פרטיים המשפצים את דירתם או בונים יחידת דיור נוספת ובין אם זה חברה, המבקשת לבנות מחסן או מבנה משמעותי יותר- ישמחו לדעת שמי שבונה עבורם הוא קבלן רשום ויבקשו להתקשר דווקא עם קבלן כזה.

דבר זה חשוב מעין כמותו אולם הבונוס העיקרי טמון ביכולת שלך להגדיל את העסק בצורה משמעותית יותר לאחר השגת תעודת קבלן רשום. פתאום נפתחות לפניך דלתות חדשות. אתה יכול לגשת לעבודות גדולות יותר, אתה יכול לעשות הרבה יותר כסף, להגדיל את השם שלך ולקפוץ לשחות עם הדגים הגדולים.

 

 

תעודת קבלן רשום – איך?

כאשר אתה מקבל תעודת קבלן רשום, היא מכילה את הסיווג שלך. סיווג זה כולל 2 מרכיבים עיקריים. הראשון, הענף או ההתמחות בה אתה עוסק. כך, קבלן גבס למשל, יתעסק רק בגבס ולא יוכל להתעסק בעבודות שלד, לפחות עד שהוא לא יתמחה בכך וישיג את התעודות הרלוונטיות. הסיווג השני נוגע לרמת הפרויקטים אותם יכול לבצע הקבלן הרשום, בדגש על היקפם הכספי.

אם אתה קבלן הרשום בדרגה נמוכה, לא תוכל לעסוק בפרויקטים מסוימים שהיקפם הכספי גבוה יותר מזה הרשום בסיווג שלך. מנגד אתה תוכל לגשת לפרויקטים רבים שהיו חסומים עד עתה לגביך ונפתחו רק בזכות היותך מחזיק בתעודת קבלן רשום. הסיבה לכך נעוצה בעובדה, שעם היותך בעל תעודת קבלן רשום, אתה יכול לגשת למכרזים של מוסדות ומשרדי הממשלה- המהווים את עיקר נפח ענף הבניה בישראל. עד עתה- לא יכולת לגשת משום שהם מקפידים כי רק קבלן רשום יכול להתקשר עימם. כעת עתה יכול.

והמשמעות היא חשיפה לפרויקטים רבים ומגוונים, שיכולים להגדיל את העסק שלך ואת הרווחיות שלך. הסיווג שלך, הוא הקובע באיזה היקף של גודל מכרזים ופרויקטים תוכל להשתתף וככל שתתמיד ותעבוד יותר, הסיווג שלך יכול לגדול ואיתו נפתחים עוד אופציות רווחיות. מכאן גם ברור החשיבות של קביעת הסיווג הראשוני בעת קבלת תעודת קבלן רשום.

 

איך לשפר סיווג ולשפר רווחים?

תעודת קבלן רשוםכאמור, בעת קבלת תעודת קבלן רשום, אתה תסווג לדרגה מסוימת. אומנם דרגה זו תטמון בחובה הרבה יותר אופציות ורווחים עבורך, משהיו לך קודם אבל אתה רוצה דרגה גבוהה יותר שגם תיתן לך אופציות גדולות יותר להרוויח. הסיווג שלך נקבע על ידי כמה וכמה פרמטרים כמו יכולות, ניסיון, השכלה, תעודות, מבנה החברה, העובדים ועוד ועוד. יחד עם זאת, אתה יכול לשנות את הסיווג שלך באמצעות התנהלות נכונה והכרה של דרישות החוק.

לא נכחש, זה אינו מהלך קל. אך חשוב להצליח בו. וכאן אנחנו ביובל סגל נכנסים לתמונה. יש לנו ניסיון רב בשינויי סיווג והצלחות רבות. לרשותנו יועצים משפטיים ומומחים אשר מכירים את התחום ויודעים בדיוק כיצד לשפר את מצבך. אנחנו גם נדאג לכל הנושא המנהלים של הרישום עצמו וקביעת סיווג מיטיב עבורך מול הגופים האמונים על כך. לך, נותר רק להתרווח ולחכות לדלתות החדשות שיפתחו בפניך.

 

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!