קבלן רשום לעבודות בניה

תוכן עניינים

קבלן רשום לעבודות בניהבעוד שישנם לא מעט שיפוצניקים אשר פועלים בהתאם ובניגוד לחוק בישראל, ישנם גם לא מעט קבלנים רשומים לעבודות בניה מסוגים שונים. כאשר מחפשים קבלן רשום לעבודות בניה, חשוב לקחת בחשבון במה הקבלן מתמחה וכיצד טווח פעולותיו מוגדר בפנקס הקבלנים. הנה מה שצריך לדעת בנושא, דגשים ומידע חשוב לפניכם. 

כשאומרים לכם את צמד המילים "קבלן רשום" או "קבלן מורשה", מה אתם מרגישים? רוב האנשים ירגישו שמדובר באנשי מקצוע שניתן להסתמך עליהם ושיש גם בקרה על אותם קבלנים רשומים. במקרה של בעיות כאלו ואחרות, תקלות ותלונות על קבלנים רשומים, לקוחות תמיד יכולים לפנות לדרכים של הגשת תלונה רשמית ברשם הקבלנים הישראלי. זה, כשלעצמו, משדר אמינות ללקוחות ומוביל אותם להסתייע בעיקר בקבלנים רשומים. בתוך כך, קבלנים רשומים יכולים להשתייך לענפים הבאים:

  1. קבלנות האיטום ואיתור נזילות.
  2. קבלנות האינסטלציה וצנרות המים
  3. קבלנות חשמל ועבודות תשתית. 
  4. קבלנות עפר, סלילת כבישים, בטון ובנייה על סוגיה. 
  5. קבלנות שיפוצים, גמר, שלד, קבלנות גבס ועוד. 

אילו סוגי עבודות קבלן רשום יכול לבצע?

קבלנים רשומים תחת משרד הבינוי והשיכון, יכולים לבצע מגוון עבודות שונות, כאשר בכל מקרה ומקרה הקבלן יהיה מחויב לעמוד בקריטריונים אשר נקבעים על ידי פנקס הקבלנים הישראלי, כלומר רשם הקבלנים. בהיבט הזה של הדברים, כל קבלן יכול להתמחות בענפים שונים, אבל זה לא בהכרח אומר שקבלן בהתמחות מסוג X לא יכול לבצע עבודות מתחום Y.

בפועל, במקרים רבים קבלנים נעזרים בקבלני משנה ובכל מיני אנשי מקצוע שונים כדי לבצע עבודות שהן לא בהכרח בהסמכתם. יתרה מכך, קבלנים מחויבים בחוק להעסיק אנשי מקצוע מסוימים כדי לפעול בתחומם. למשל, קבלנים מחויבים להעסיק מהנדסי בניין כדי שאותם קבלנים יוכלו לפעול כחוק. 

למה כדאי להירשם בפנקס הקבלנים?

בראש ובראשונה, רישום בתור קבלנים מורשים בפנקס הקבלנים מאפשר לכם לעבוד כחוק במדינת ישראל. מעבר לכך, אתם צריכים לזכור שבתור קבלנים, אתם תוכלו לשדר אמינות ומוניטין חזק ללקוחות שלכם אם תירשמו בפנקס. לקוחות שמסתייעים בקבלנים מורשים הם לקוחות שמרגישים בטוחים יותר וכנגזרת מכך, הם יכולים להסתייע בשירותיו השונים של הקבלן הרשום. 

מעבר לסיבות הנ"ל הנוגעות לאמינות הקבלן, חשוב גם לזכור שאנחנו חיים במדינת ישראל, שבה ישנם לא מעט מכרזים ממשלתיים וכן מכרזים ביטחוניים שונים. ללא רישום בפנקס הקבלנים, לא יהיה ניתן להגיש מועמדות לאותם מכרזים של המדינה. בסופו של דבר, מכרזים אלו עשויים למנף קריירה של קבלן בכמה וכמה מונים, ככה שחבל לא לקחת חלק בתהליכים אלו. 

למה לא כל הקבלנים נרשמים ברשם הקבלנים?

באופן כללי, ישנם ברחבי הארץ לא מעט אנשי מקצוע אשר מעדיפים להימנע מרישום של קבלן מורשה. זאת, לרוב עקב נסיבות שאינן בהכרח קשורות לטיב או למקצועיות עבודתם. לא פעם, אנשי מקצוע נמנעים מלהירשם בפנקס הקבלנים רק בגלל שהם מרגישים מאוימים מהמורכבות הכרוכה בתהליכים אלו. 

בדיוק כאן נכנסות לתמונה חברות פרטיות אשר מעניקות ייעוץ, ליווי וסיוע מקיף בכל התהליך של הוצאת קבלן רשום. חברות כדוגמת היחידה לרישום קבלנים מלוות את איש המקצוע החל מאיסוף המסמכים, דרך הגשת הבקשה ועד קבלת הרישיון של הקבלן הרשום. בעזרתן של חברות מהסוג הזה, התהליך הופך להרבה יותר קל ומהיר. 

מי הוא הקבלן הרשום ומה רשאי לבצע? 

באופן כללי, קבלן רשום הוא אדם בעל רישיון לביצוע עבודות בנייה מסוגים שונים. באופן פרטני יותר, מותר לקבלנים לבצע עבודות כמו בניית והקמת יסודות בטון, דרך עבודות גמר, שלד ועוד. כמו כן, חלק מהקבלנים רשומים לביצוע משימות הנוגעות אך ורק לשיפוץ ותחזוקה. אלו נקראים "קבלני שיפוצים", בעוד שקבלנים אחרים ייקראו קבלני גמר, קבלני שלד, קבלני עבודות עפר ועוד. 

בנוסף, ישנם גם לא מעט קבלנים אשר מתמחים ספציפית בתחום של עבודות גבס, כאשר קבלני גבס אינם רשאים לפי החוק לעבוד עם בטון וחומרים אחרים. יש לציין, קבלני גבס עשויים להידרש בכל מיני סוגים של פרויקטים בענף הבנייה, לרבות מבנים מסחריים מסוגים שונים. 

האם מורכב להוציא קבלן רשום?

לא מאוד מורכב להירשם בתור קבלנים רשומים, אבל כן צריך לקחת בחשבון שהתהליך הזה מצריך התמודדות עם לא מעט בירוקרטיות, הנפקת והגשת טפסים וכולי. אם אתם מעוניינים לקבל סיוע בסוגייה הזאת, אתם יכולים לפנות לחברות פרטיות אשר מתמחות בסיוע המקצועי שצריך. 

הסיוע יכלול את ריכוז כל הטפסים והמסמכים, הגשת הבקשה ועד קבלת האישור עצמו לקבלן הרשום. זאת, ברוב המקרים בצורה מקוונת, מה שיכול לחסוך לא מעט זמן יקר ומאמצים בתהליך. אבל, חשוב לקחת בחשבון שהתהליכים להוצאת הרישיון כן יצריכו ממכם התגייסות מסוימת. 

מה כולל תהליך הוצאת קבלן רשום? 

באופן כללי, התהליכים האלו של הוצאת קבלן רשום יכולים להתבצע די בפשטות, אבל צריך להיות מוכנים עם כל הטפסים והמסמכים הרלוונטיים. חלק מהתהליך הוא איתור כל אותם מסמכים, מה שניתן לעשות בימינו גם בצורה מקוונת בחלק מהמקרים. 

כאשר פועלים בצורה נכונה ומסודרת, אפשר להוציא את אישור הקבלן הרשום תוך זמן יחסית קצר של כמספר חודשים ספורים. בסופו של דבר, קבלן רשום הוא קבלן אשר יכול לשדר אמינות ללקוחותיו ולהיות בטוח בשירות שהוא מציע להם. אם אתם צריכים סיוע נוסף בנושא של הוצאת קבלן רשום לעבודות בנייה, צוות היחידה לרישום קבלנים זמין לייעץ לכם ללא כל התחייבות. 

עם ניסיון ומוניטין של שנים, צוות היחידה לרישום קבלנים מסוגל לספק לכם את כלל השירותים תחת קורת גג אחת. צרו קשר אם ברצונכם להוציא רישיון קבלן מורשה, או שמא אתם רק צריכים בשלב הזה מידע נוסף. 

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!