החידושים במלגזות חשמליות – מה מחכה לנו בשנת 2024?

תוכן עניינים

החידושים במלגזות חשמליות – מה מחכה לנו בשנת 2024?

מלגזות הייסטר

כניסתן של מלגזות חשמליות לתעשייה בישראל ובמדינות אחרות, מהווה אירוע משמעותי בכל הנוגע לחידושים בתחום הצמ"ה. מידי שנה, חברות בינלאומיות העוסקות בייצור של מלגזות חשמליות, ממשיכות בייצור של מלגזות להן חידושים שכדאי להכיר.

שוק המלגזות החשמליות ברחבי העולם הפך לשוק שהוערך בשנת 2022, על פי פרסום של סוכנות המחקר Global Research Insights, בשווי של 22.49 מיליארד דולרים, כשההערכות מנבאות כי שווי שוק זה אמור לצמוח ב-2028 לסכום של 31.91 מיליארד דולרים.

נתונים אלו, משקפים את שאיפתם של חברות בינלאומיות רבות להמשיך ולייצר מלגזות חשמליות, כשאלו הופכות לכלים בהם ניתן להבחין בהתקדמות וחידושים טכנולוגיים יוצאי דופן, כשאלו אינם פוסחים גם כיום.

מלגזות חשמליות פנאומטיות להן סוללות של 48 ו-80 וולט

אחד מהחידושים הבולטים הקיימים כיום בשוק המלגזות החשמליות, הן מלגזות חשמליות פנאומטיות (מלגזות חשמליות בהן קיימת טכנולוגיה פנאומטית – טכנולוגיה המתבססת על הפעלה מכנית באמצעות גז דחוס, לרוב – אוויר) להן סוללות של 48 ו-80 וולט.

מדובר על סדרת מלגזות חשמליות המיועדות לפעול במרחבים חיצוניים תחת תנאי מזג אוויר קשים ומאתגרים. אלו מיועדות לעבודה, בין היתר, במרכזי קמעונאות, מחסני עצים ומרחבים עבודה פתוחים או פתוחים למחצה.

בדגמים אלו נהנים המפעילים ממלגזות חשמליות בעלות כושר הרמה הנע בין 1,360 ק"ג למשקל מירבי של 3,175 ק"ג.

שילוב מערכות חכמות

חידושים נוספים שניתן לראות בשנה האחרונה בדגמי מלגזות חשמליות נוגע לשילוב של מערכת טכנולוגיות חדישות.

במלגזות חדישות רבות מהשנה האחרונה קיימת מערכת יציבות אקטיבית – System of Active Stability (SAS) – מערכת טכנולוגית המסוגלת לזהות תנאי הפעלה שאינם בטוחים ומפעילה באופן אוטומטי שיפורים ליציבות הרוחבית והאורכית של המלגזה החשמלית.

מערכת חישה נוספת במלגזות אלו היא מערכת חישת נוכחות – Operator Presence Sensing System (OPSS) – מערכת המאפשרת למפעיל לבצע את כלל הפעולות האפשריות בתנאי שהוא נמצא בתנוחת ישיבה בטוחה ועושה שימוש בחגורת הבטיחות.

שמירה על יעילות אנרגטית

חידושים אחרים במלגזות חשמליות מכוונים לכלים בהם ייהנו התעשיות והמפעלים מכלים הפועלים תחת יעילות אנרגטית וחסכונית.

אחד מהחידושים הקיימים במלגזות חשמליות הינו מערכת בלימה רגנרטיבית – מערכת המופעלת בכלי רכב רבים ובה מתבצעת מהירות המלגזה כשהמפעיל מסיר את רגלו מדוושת הגז. מדובר במערכת חוסכת אנרגיה המאפשרת האטת מהירות והשבת אנרגיה למצבר, מה שמאפשר זמן עבודה רחב יותר עם המלגזה ושיפור יעילותה בעת עבודה.

שימוש במלגזות חשמליות חדישות, בהן קיים הגה כוח יחד עם חישת עומס, מאפשר עבודה קלה, חלקה ונוחה יותר למפעילים עצמם ומאפשרים לסוללת המלגזה לשמור על כוח רב יותר לאורך זמן.

פעילות ענפה בפיתוח של מלגזות חשמליות אוטונומיות

המרוץ ברחבי העולם אחר פיתוח של רכבים אוטונומיים אינו פוסח על השאיפה לפתח, במקביל, גם מלגזות חשמליות אוטונומיות. חלק מהצורך בפיתוח מלגזות חשמליות אוטונומיות נובע מהעובדה כי במדינות רבות קיים קושי בגיוס כוח אדם שיעבוד בהפעלה של כלי צמ"ה שונים ובתוכם מלגזות חשמליות.

כיום, קיימות מספר חברות בינלאומיות שחברו יחדיו בכדי ליצור מלגזה חשמלית אוטונומית, כשאחד מהאתגרים המשמעותיים בייצור של מלגזה חשמלית אוטונומית, כמו כל כלי רכב אוטונומי אחר, נוגע לנושא הבטיחות.

חלק מהיכולת והאפשרות ליצור מלגזה חשמלית אוטונומית ובטוחה מתאפשר באמצעות טכנולוגיות חדישות של בינה מלאכותית, כשבמלגזות אלו שואפים ליצור מערכות המאפשרות לאותם כלים זיהוי משטחים גמיש, מערכות המונעות התנגשויות, שדה ראייה של 360° ואף ביכולת ליצור מלגזות חשמליות אוטונומיות להן כושר העמסה המגיע ל-4,535 ק"ג.

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!